Annons
Annons

Re: Vilka kartor i Niros navigering?

12
Det var ett oförskämt svar du fick. Mjukvaran som du har är sedan bilen tillverkades och minst 2 uppdateringar har släppts sedan dess. Att verkstaden inte har packat upp mjukvaran än är isåfall ren lathet. Den senaste mjukvaran (se bilden) innehåller allvarliga buggfixar sen 1709-versionen. Alla auktoriserade KIA-verkstäder har/SKA ha den senaste mjukvaran tillgänglig.
Mycket dåligt..!
Nä jag har ingen Niro själv, men man kan nog säga att KIA-intresset är högt och prioriterat...

Re: Vilka kartor i Niros navigering?

13
HellboyElvis skrev:Det var ett oförskämt svar du fick. Mjukvaran som du har är sedan bilen tillverkades och minst 2 uppdateringar har släppts sedan dess. Att verkstaden inte har packat upp mjukvaran än är isåfall ren lathet. Den senaste mjukvaran (se bilden) innehåller allvarliga buggfixar sen 1709-versionen. Alla auktoriserade KIA-verkstäder har/SKA ha den senaste mjukvaran tillgänglig.
Mycket dåligt..!
Nä jag har ingen Niro själv, men man kan nog säga att KIA-intresset är högt och prioriterat...
Servade min bil 24 januari och fick beskedet att återkomma den 29 mars för kartuppdatering.
Följde tråden här och blev nyfiken på om jag hade den senaste versionen installerad.
Enligt bilden jag bifogar stämmer inte mina data med bilden på den senaste, eller hur?
Bild


Skickat från min iPad med Tapatalk

Re: Vilka kartor i Niros navigering?

14
xcardi skrev:
HellboyElvis skrev:Det var ett oförskämt svar du fick. Mjukvaran som du har är sedan bilen tillverkades och minst 2 uppdateringar har släppts sedan dess. Att verkstaden inte har packat upp mjukvaran än är isåfall ren lathet. Den senaste mjukvaran (se bilden) innehåller allvarliga buggfixar sen 1709-versionen. Alla auktoriserade KIA-verkstäder har/SKA ha den senaste mjukvaran tillgänglig.
Mycket dåligt..!
Nä jag har ingen Niro själv, men man kan nog säga att KIA-intresset är högt och prioriterat...
Servade min bil 24 januari och fick beskedet att återkomma den 29 mars för kartuppdatering.
Följde tråden här och blev nyfiken på om jag hade den senaste versionen installerad.
Enligt bilden jag bifogar stämmer inte mina data med bilden på den senaste, eller hur?
Bild


Skickat från min iPad med Tapatalk
Mittåt, verkar som jag blandat ihop kartdatan med system och firmware-data.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Re: Vilka kartor i Niros navigering?

16
Jag hade min NIRO inne på 1-års service igår 2018-10-24 och fick därefter följande utseende på Systeminfot.
Vad jag märker så har ej serienumren under Navigation samt Kardatabas ändrats sen jag köpte bilen för exakt 1 år sedan. Jag misstänker att detta innebär att kartinfon i navigatorn ej har uppdaterats?
Jag har försökt att få klarhet i detta genom att kontakta serviceverkstaden samt KIA sweden. Men ingen har lyckats ge mig något vettigt svar.

Re: Vilka kartor i Niros navigering?

19
Fick min KIA Niro precis (2019-04-23) uppdaterad på begäran. Skulle egentligen ha kostat 995kr (för en extra uppdatering utanför service), men efter klagomål att kartdata var gammal så slapp jag betala. Min nu uppdaterade data stämmer helt med keykey´s ovan. Det verkar vara den senaste kartdatan från Kia, även om viss data, bl.a. hastighets data på kartan är över ett år gamla. Undrar fortfarande vilken kartleverantör som Kia använder? Tidigare tror jag det var TomTom men undrar ifall det är de längre.
Har försökt reda ut detta tidigare med Kia, vilken leverantör samt vilken kardatabas som är gällande. Men tyvärr har Kia centralt (Upplands Väsby) ingen service till kunder utan hänvisar alla frågor till Kias verkstäder som inte heller kan svara på detta.
Skriv svar

Återgå till "Niro"