Annons

Backkamera dålig bild

1
Hej, är det någon som tycker att backkameran fungerar dåligt förutom mig. Jag tycker att bilden man får är helt oanvändbar, hade en Sorento innan och den kunde man använda, även fruns Ceed är okej, men när man tittar på denna skärmen så känns det som man glömt ta på sig glasögonen. Någon som pratat med verkstad om det?
Annons

Re: Backkamera dålig bild

2
Jag kan hålla med dig.
Hade en octavia RS innan och den hade en bra backkamera och den dåliga kameran reagerade jag fort på...

Sen hjälper det ju inte att den sitter monterad utan skydd heller, damm och skit gör att linsen snabbt blir skitig.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Re: Backkamera dålig bild

4
Jag har inga problem med min backkamera. Den fungerar bra.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Backkamera dålig bild

7
Jonaz skrev:Min bild är knivskarp. Aldrig haft några problem
Vad har du för bil då?

På min Optima SW PHEV så är backkameran usel, suddig och otydlig. Har fått den bytt på garantin, den vart bättre men långt ifrån knivskarp. Sidorna i 270 vyn upplever jag som betydlig bättre än den bakåt.

Re: Backkamera dålig bild

8
iuridae skrev:
Jonaz skrev:Min bild är knivskarp. Aldrig haft några problem
Vad har du för bil då?

På min Optima SW PHEV så är backkameran usel, suddig och otydlig. Har fått den bytt på garantin, den vart bättre men långt ifrån knivskarp. Sidorna i 270 vyn upplever jag som betydlig bättre än den bakåt.
Optima SW PHEV. Det är väll den bilen tråden handlar om? Annars hade jag ju såklart inte bemödat mig skapa ett konto för att svara?...

Jag har inte någon sidvy utan bara där bak. Dvs inte plus paketet

Re: Backkamera dålig bild

9
Jag såg idag att min backkamera är inte så bra den heller.
Jag backade mot en husbil men det gick inte att se vad det stod på nummerskylten fastän jag var ca 1 meter ifrån.
Det är rätt dåligt, jag köpte en kamera för 350 kr på ebay till min förra bil och den var superbra.

Re: Backkamera dålig bild

10
Jonaz skrev:
iuridae skrev:
Jonaz skrev:Min bild är knivskarp. Aldrig haft några problem
Vad har du för bil då?

På min Optima SW PHEV så är backkameran usel, suddig och otydlig. Har fått den bytt på garantin, den vart bättre men långt ifrån knivskarp. Sidorna i 270 vyn upplever jag som betydlig bättre än den bakåt.
Optima SW PHEV. Det är väll den bilen tråden handlar om? Annars hade jag ju såklart inte bemödat mig skapa ett konto för att svara?...

Jag har inte någon sidvy utan bara där bak. Dvs inte plus paketet
Okey, kanske det som är skillnaden.
Jag har pluspaket två med 270 vyn och kameran bak är väl säkert en annan modell för att klara det. Suddig bild är det iaf så jag använder den sällan.
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"