Annons

Re: Uppdatering panel.

11
Skönt att det bara inte är jag som tycker uppgraderingen var dålig.
Nu börjar man vänja sig men önskar det gamla utseendet. Jag tycker inte man följer bilens övriga form/färg tänk utan nu har man fått en Android platta som inte riktigt passar in.
//Niclas
Annons

Re: Uppdatering panel.

12
Är också otroligt besviken på KIA efter att ha fått min bil servad och den nya panelen installerad. Har påtalat att jag saknar 3 delad skärm ( genialiskt ) och att man nu måste trycka runt på knapparna nedanför skärmen. Men radion försvinner när man i hastigheten råkar trycka fel och då måste man in på den fliken för att sedan gå till nav-knappen etc. etc. Mycket arg på denna påtvingade nergradering utan möljighet att rulla tillbaka. Tycker inte heller att profilen man kan skapa innehåller särskilt många möjligheter ? Vad tycker ni ? Serviceansvarig på verkstad tyckte att jag skulle pilla lite med det och vänja mig :/ .

Re: Uppdatering panel.

13
AVN-enheten ska ju uppdateras på service. Finns en kontrollpunkt för det. Görs det inte så är servicen felaktigt utförd.
Många funktioner för kompabilitet har lagts till i systemet, bla för UVO och möjligheten att ha flera separata konton därtill.
Att sen en del tycker att layouten kunde varit bättre... Visst, jag håller med. Man kan inte ändra runt displayen som vill, vilket är lite störigt.
Vi får väl se om en dryg månad vad den nya uppdatering kan ge. Förhoppningsvis lite valmöjligheter för display-layout mm.

Nya uppdateringar till alla AVN-systemen väntas släppas i början av mars.

Re: Uppdatering panel.

14
Magnus Lindgren...
Ja det är klart att jag begriper hur man får upp de olika delarna, karta flärpen på sidan man kan scrolla i etc. men var inte det som var problemet, det var ju startsidan som numera är ett skämt. Det var klart bättre att få upp 3 saker samtidigt än en sida som visar nada. Sen håller jag med om att färgerna stämmer dåligt överens med övrig belysning i bilen. Var in på KIA och var irriterad, säljarna var av samma åsikt ang. nya skärmuppdateringen. Tydligen är färgschemat satt efter nya Sorento, där de rosa/lila kulörerna går ihop med resten. Får hoppas de blir ändring framöver...
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"