Annons
Annons

Re: Niro hybrid, fråga ang. förbrukning

6
Tack för alla svar! Ja, trots rubriken handlade min fråga om en Niro PHEV, men det har ni listat ut själva :) Idag kör jag en Passat GTE plugin hybrid som tjänstebil och behöver byta den. Väljer mellan samma Passat igen, Kia Niro eller Optima, BMW330e, V90 T8 och V90 D4. Har inte den lättaste gasfoten, men blir ändå rätt irriterad av att inte kunna köra Passaten under 0,65 blandat eller under 0,75 motorväg i 120-130 km/h om jag inte kör RIKTIGT försiktigt. Niro's format är ngt avskräckande (min dotter säger att hennes killes mormor kör en Kia Niro :D), men annars är bilen ett väldigt bra ekonomiskt alternativ. Dock är jag lite misstänksam hur den skulle kännas på lite längre sträckor på 30-40 mil. Optima är intressant också, men helst efter att den genomgått en facelift, känns rätt föråldrad. Alla andra modeller och fabrikat både kostar mer i FMV och annat och är dessutom betydligt mer törstiga än KIA. Så valet står egentligen mellan Passat GTE och KIA Niro PHEV. Era åsikter? Tack!!

Re: Niro hybrid, fråga ang. förbrukning

9
#SorentoUM -Ceed är kanske snyggare men nackdelen är baksätesutrymmet! Katastrof! Var hos Kia för en månad sedan och kollade Niro PHEV och Ceed PHEV. Vår 14-årige son fick inte plats bakom mig. Jag är 175cm så ingen rese direkt. ;) Bagaget där emot i Ceed'en är stort! Där är nackdelen med Niro'n. Bra utrymme för alla men litet bagage. Det blev en Niro PHEV till slut med PP2, takräcke och dragkrok. Hämtas i morgon! :)
Angående förbrukning Niro Hybrid vs Niro PHEV i hybridläge så kan jag tänka mig att PHEV'en förbrukar aningen mer än Hybriden?! Tänker att batteripacket i PHEV'en har sin extra vikt???

Re: Niro hybrid, fråga ang. förbrukning

10
#SorentoUM -Ceed är kanske snyggare men nackdelen är baksätesutrymmet! Katastrof! Var hos Kia för en månad sedan och kollade Niro PHEV och Ceed PHEV. Vår 14-årige son fick inte plats bakom mig. Jag är 175cm så ingen rese direkt. ;) Bagaget där emot i Ceed'en är stort! Där är nackdelen med Niro'n. Bra utrymme för alla men litet bagage. Det blev en Niro PHEV till slut med PP2, takräcke och dragkrok. Hämtas i morgon! :)
Angående förbrukning Niro Hybrid vs Niro PHEV i hybridläge så kan jag tänka mig att PHEV'en förbrukar aningen mer än Hybriden?! Tänker att batteripacket i PHEV'en har sin extra vikt???
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"