Annons

Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid

1
Lite provocerande men jag tror många faller i fällan utan att fundera faktiskt! då morortidningar bara skriver om laddbybrider numera .
Men faktum är att om du inte har en förmånsbil eller åker med bilen till jobbet varje dag eller bara kör det mesta av milen i stan då är hybriden betydligt mer ekonomisk då den laddar själv och du slipper klyddet med o ladda.
Det du sparar för miljön med en l ddhybrid kan vara är ett "loppspott i Missisippi " men kosta skjortan ! Räkna på din körprofil och använd sunt förnuft
Skämt åsido jag kör mycket blandad körning och då är det ingen tvekan är mitt erfarna råd.
Erfarenheter Niro Hybrid bjuder jag på det kan du läsa här om du står i valet eller kvalet att köpa en dyr laddhybrid https://wp.me/p1IAXy-7ZQ
Annons

Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid

4
SorentoUM skrev:Man MÅSTE inte ladda en plug-in-hybrid. Man kan köra den precis som en vanlig hybrid.
Jo men visst men du kan använda 50 000 till något annat inte värt för miljön
PatricF skrev:Pluginen har lite bättre batterihantering osv än vanliga hybriden med så den är faktiskt ännu mer effektiv än vanliga hybriden när den har "slut på batteriet".
. När man kör i hybridläge har man sina 5 mil kvar i laddhybriden och kan använda dem också däri består skillnaden Körprofilen bestämmer ekonomin helt. Det skiljer 2 dl /mil i praktisk skillnad och det ska till många mil att betala merkostnaden för hybriden-

Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid

5
bengt39 skrev:
PatricF skrev:Pluginen har lite bättre batterihantering osv än vanliga hybriden med så den är faktiskt ännu mer effektiv än vanliga hybriden när den har "slut på batteriet".
. När man kör i hybridläge har man sina 5 mil kvar i laddhybriden och kan använda dem också däri består skillnaden Körprofilen bestämmer ekonomin helt. Det skiljer 2 dl /mil i praktisk skillnad och det ska till många mil att betala merkostnaden för hybriden-
Jag menar när stora batteriet är slut och hybridbatteriet är kvar.
Har pluginen nu, hade hybriden förut. Vet per fakto att pluginen drar mindre än hybriden när batteriet är slut.

Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid

7
bengt39 skrev:
SorentoUM skrev:Man MÅSTE inte ladda en plug-in-hybrid. Man kan köra den precis som en vanlig hybrid.
Det är ju ingen vits att köpa en laddhybrid utan att ladda förstår inte kommentaren
Fullt rimlig kommentar av SorentoUM eftersom laddhybriden är MER effektiv än vanliga hybriden.
Du får jättegärna köpa båda bilarna och testa själv, eller bara lita på oss andra med den faktiska kunskapen.

Re: Står du i valet och kvalet köp inte en laddhybrid

8
Vi kör 4-5 mil ToR jobben, för oss blir det 0.0l/mil med en PHEV. För oss, perfekt. Det var förvisso inte frågeställningen, eller påståendet, egentligen.

En hybrid må vara billigare i inköp, en phev lite dyrare och en elbil dyraste. Dock måste jag säga att en bensindriven bil - inkl hybrider - kommer få ett snabbt fall i andrahandsvärde. Är det beaktat, jämfört en elbil? Batterier forskas enormt på också, så vid batteribyte kan man räkna med en höjning av kapaciteten - men du måste ha drivlinan och logiken. I en ren hybrid kan man nog se att det blir till att byta en hel del grejer för att få dem att bli rent eldrivna...
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"