Annons

Starta om datorn

1
Är det nån som listat ut hur man startar om medie-enheten?
Antingen har Hedin blåst mig och satt in ett kontantkort som är slut, eller så har modemet/datorn hängt sig.
Om jag försöker ta bort uvo-kopplingen får jag bara upp "ingen kontakt med tjänsten" och appen har slutat ansluta till bilen.
När jag startar bilen får jag upp "enheter använder batteriet medan bilen är avstängd" eller nått.

Så, tips på hur man bootar om vore kul!
Annons

Re: Starta om datorn

2
Det finns uppdateringar som behöver utföras på din bil. Just det meddelandet du beskriver finns det en uppdatering i Cluster för.
Sen har du troligtvis inte den senaste mjukvaran i din AVN. Och dessutom behöver du säkerligen uppdatera UVO-appen i din telefon eftersom den är under ständig utveckling.
Kontantkort finns inte. AVN använder sig av LTE som är förbetalt i 7 år från bilens idriftsättande, så det ska alltid fungera så länge du har täckning.

Re: Starta om datorn

3
SorentoUM skrev:Det finns uppdateringar som behöver utföras på din bil. Just det meddelandet du beskriver finns det en uppdatering i Cluster för.
Sen har du troligtvis inte den senaste mjukvaran i din AVN. Och dessutom behöver du säkerligen uppdatera UVO-appen i din telefon eftersom den är under ständig utveckling.
Kontantkort finns inte. AVN använder sig av LTE som är förbetalt i 7 år från bilens idriftsättande, så det ska alltid fungera så länge du har täckning.
Okej, för verkstaden på Hedin ville inte ens ta in bilen på garanti-åtgärd utan vill att jag själv ska bekosta det här.
Appen i telefonen uppdateras automatiskt för mig.
Kan jag uppdatera avn själv med sd-kort?

Men positivt att det inte är nått kontantkort iaf.

Re: Starta om datorn

4
Uppdateringen ska de stå för, inget snack.
Gällande uppdatering av AVN är det bara auktoriserad Kia-verkstad som får göra det (för garantins skull).
Posta gärna en bild på AVN-enheten med versionerna, så kan vi avgöra vilken du har.

Re: Starta om datorn

8
Jag fick också problem med uvo’n på min Niro. Men Hedins löste det genom att trycka in den lilla knappen jämte volymkontrollen (typ en reset knapp som finns på en del apparater) med en penna. Då ska datorn i bilen göra en omstart.
Lycka till

Re: Starta om datorn

9
haggmo skrev:Jag fick också problem med uvo’n på min Niro. Men Hedins löste det genom att trycka in den lilla knappen jämte volymkontrollen (typ en reset knapp som finns på en del apparater) med en penna. Då ska datorn i bilen göra en omstart.
Lycka till
Tack! Precis det här jag frågade efter! Funkade klockrent!
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"