Annons

Kia Niro - "3 pip ljud"

1
Jag håller på att bli fullständigt vansinnig när jag inte förstår varför min Kia Niro ibland har tre pip ljud.
Jag har försökt analysera när det sker men hittar ingen gemensam nämnare.
Men mitt i allt så piper den tre gånger. Ibland ofta, ibland mera sällan. Detta händer alltså under körning.
Är det nåt att göra med eco körining/hybrid läge ? Jag vet inte.
Har nån annan dessa tre pip ljud?

Jag har försökt gå igenom alla inställningar stängt av ljud som jag hittar men hittar ingenting och blir hutlöst galen.

Nån som har ett tips på av de kan vara?


/Hanna

Supertacksam för hjälp
Annons

Re: Kia Niro - "3 pip ljud"

6
Okej, okej.
Har du LDWS aktiverad och närmar dig linjerna piper det också (eller gör filbyte utan att blinka).
Fast vad är det för pip? Är det samma höga frekvens som varning för halka eller är det lite lägre frekvens som backvarnarna eller filövervakningssystemet?

Re: Kia Niro - "3 pip ljud"

7
SÅÅÅ Tacksam för din hjälp.
Men Nej, Jag har nu även involverat flera kollegor som varit ut och provkört bilen för att lokalisera ljudet.
Min chef trodde att det kunde ha nåt att göra med att den varnar för när man kommer ur Eco läget? dvs ljudet kan framkallas om man gasar på ivrigt och accelerera snabbt. Ljudet kan även komma om man kör på motorvägen men det går att framkalla via att man gasar aggressivt och man kommer upp i "power" läge.
Så kanske man kan stänga av ECO läget på nåt vis? Kan det ha att göra med nåt sånt?
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"