Annons

Rostskyddsbehandla (Dinitrol TKD) vår nya Kia Niro

1
Hej på er,

Ny här på forumet.

Vi har äntligen fått vår efterlängtade nya Kia Niro phev pp2.

Jag funderar på att lämna in och rostskyddsbehandla bilen med Dinitrols största rostskyddsbehandling TKD.

Någon av er som har gjort det? Blev ni nöjda? Blev det tystare i bilen?
Luktar det i bilen efter behandlingen? Hur länge?

Vet någon om Kias 7års nybilsgaranti påverkas av detta ingrepp? Jag vet att Kia lämnar 12års rostskyddsgaranti, men det med rostskyddsgarantin är inte värt mer än vad det står på pappret. Det handlar normalt om fabrikationsfel och sådant upptäcks vanligen relativt snart efter att objektet börjat användas... knappast efter 6 år, aja, det är annan diskussion som jag inte vill gå in på nu. Jag var mest nyfiken på nybilsgarantin 7år om den också påverkas, jag kommer ringa kia och fråga om detta så klart, men jag ville också läsa era synpunkter.

Mvh
Annons

Re: Rostskyddsbehandla (Dinitrol TKD) vår nya Kia Niro

2
Jag har behandlat min och jag upplever det som att det blev märkbart tystare, speciellt mer högfrekventa ljud. Det var ett tag sedan jag gjorde den men kanske 2-3 veckor med avtagande lukt, mest precis då man sätter sig i bilen. Gjorde den på vintern och gissar att lukten förvinner snabbare på sommaren. Står på deras hemsida men har för mig att så länge produkten inte orsakat skada så gäller garantin. Har för mig att man behöver göra 2 efterföljande behandlingar med 2 års mellanrum för att deras egna garanti skall gälla men kunde inte se något i mina papper så låter det vara osagt.
Kia Niro Hybrid -18
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"