Annons

Problem att starta/stänga av?

1
Hej, hyfsat ny ägare (drygt en månad) och har några gånger fått lite vad jag skulle kalla "barnsjukeproblem", tänkte höra om det är vanligt att det inte alltid går att få bilen att vilja köra, trots att motorn är "igång" (el) och allt ser OK ut i displayerna. Stänger man av och startar upp igen funkar det. Ibland vill den inte heller stänga av helt utan hamnar i "tändningsläget", löses genom att starta och sedan trycka på knappen igen så stängs den av.

Det har hänt så pass många gånger både för mig och sambon att vi börjat tänka på det och sett till att växeln är korrekt, bromsen är nertryckt när den ska vara nertryckt etc, så det "borde" inte vara handhavandefel ;)

(Bak-)dörrarna verkar inte riktigt hänga med (öppnas) när de ska heller, det händer inte så ofta men ett par gånger i veckan ungefär. Detta löses genom att sträcka in handen och låsa upp manuellt inifrån. Det sitter hundar i baksätet som inte kan komma åt att pilla på knapparna. Vi brukar inte heller pilla på kontrollerna i förardörren (så vitt jag märkt iaf!).

Jämfört med våra gamla bilar har den här klart fler hyss för sig.
Annons

Re: Problem att starta/stänga av?

5
niclasc skrev:Man måste inte ha foten på bromsen för att starta. Räcker med P-läge. Iallafall på min Niro Hydrid
Det här har jag testat hundra gånger nu - det räcker inte på min. Om jag inte har foten där, eller är för snabb "bort från" P-läget innan "plingandet" är klart, startar den inte. Den är riktigt, riktigt känslig :)
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"