Annons

Re: UVO i kommande

11
Har en niro plug in 2020 och har precis lyckats med att ansluta uvo appen, hade problem innan jag kopplade in telefonen med ubs kabel.
Koppla in telefonen med ubs-kabel så får du koden skickad till bilen och den ska du knappa in i telefonen och simsalabim så kopplar dom ihop.
Annons

Re: UVO i kommande

13
Hej!
Fick min efterlängtade Kia Niro Plug In Hybrid med pluspaket 2 av årsm 2020 igår. Lyckades även att koppla ihop telefonen/UVO med bilen. Fräckt att kunna se hur man kört och laddning mm.
Min förra bil låste sig själv när jag gick ifrån den. Det gör ju inte Niro’n :(
Den skickar ju en notis att den inte är låst.
Även när laddningen är färdig.
Nu till min fråga om någon kan svara på den?
Kan man inte låsa bilen genom UVO appen i telefonen?
Verkar väldigt konstigt att det inte går.

Re: UVO i kommande

16
eagelman skrev:Har en niro plug in 2020 och har precis lyckats med att ansluta uvo appen, hade problem innan jag kopplade in telefonen med ubs kabel.
Koppla in telefonen med ubs-kabel så får du koden skickad till bilen och den ska du knappa in i telefonen och simsalabim så kopplar dom ihop.
Man ska inte behöva ha kabel ansluten. Överföringen sker via LTE och fungerar så länge du har täckning i Tele2-nätet.
Kopplade nyss upp mig mot en DE HEV. Det gick bra men det finns inte många funktioner, utan endast lite övervakningsfunktioner. Men som sagt, det kommer säkerligen fler funktioner framöver.
Hoppas de ändrar 'åstol' till 'Olåst' snart [emoji28]
Bild
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"