Annons

Framrutan spruckit två gånger

1
Min Niro 2018 har fått spräckt framruta två gånger på 1 månad.
Köpte den begagnad, 1400 mil, för ca 1,5 månad sedan. Fick veta av företaget att den precis har fått ny framruta pga stenskott. Hämtade ut den en fredag. Lördag eftermiddag veckan därpå såg jag att den hade spruckit med början under plastlisten vid nedre kant.

Åkte till bilföretaget som först menade att det måste vara ett stenskott, vilket jag menade var omöjligt då sprickan uppstått någon gång natten
mellan fredag och lördag eftermiddag. Lördagen var dessutom en väldigt varm och solig dag, det måste berott på att plåten expanderade samt möjligt felmonterad ruta med spänningar. Personalen kunde inte heller hitta något tecken på stenskott.
Efter mycket om och men fick rådet att ta rutan på min försäkring och att företaget stod för min självrisk.

Efter en vecka hämtade jag bilen med ny framruta.
Veckan efter uthämtning hände samma sak igen. Bilen hade stått parkerad på helgen och det var dessutom en varm och solig dag.
Kom ut på lördagen för att åka ett ärende. Såg att det gick en spricka på samma sida och med början på nästan identiskt samma ställe.

Åkte bort till bilfirman igen och visade upp bilen. Dom trodde inte det var sant. Detta hade dom aldrig varit med om.
Dom sa att dom nu skulle kontakta Kia för att prata med dom. Kanske hade jag fått ett måndags ex, sa en ur personalen.

Detta var drygt en vecka sedan.
Har ännu inte hört av dom med hur det har gått. Skall ringa dom under dagen.

Hur skall jag hantera detta ifall det blir tjafs?
Någon som varit med om nåt liknande?
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"