Annons

Laddar ej

1
Hej på er,
Jag har nyligen blivit ägare till en Niro plug in och har problem med laddningen av den.

Problemet är att jag stoppar i laddaren i bilen och den laddar i några sekunder sen avbryter laddningen.
Det har varit problem sen dag ett, så jag åkte in med bilen. Det tog cirka tio minuter så hade dom fixat problemet. Är tydligen någon säkerhets spärr (den som gör att sladden låses fast) som strulade och var halvt öppen, halvt stängd.

Efter besöket funkade allt klockrent i tre dagar fast nu är problemet åter.

Så min fråga är vad gjorde verkstaden? Lätt att fixa själv eller är det bara åka in på måndag igen?

Tacksam för svar.
Annons

Re: Laddar ej

3
HellboyElvis skrev:Kan fixas provisoriskt genom att dra i nödöppningen, men för en riktig fix så åk in och få bytt låsmotorn.
Gjorde det och funkar nu så var säkert samma åtgärd verkstaden gjort.
Får se om det funkar nu eller om bekymret återkommer igen.

Tack för tipset.

Re: Laddar ej

4
Har samma problem... och är ny ägare av Kia Niro phev. Vad är nödöppning? Var och hur hittar jag detta?
Tacksam för all hjälp.
Kan dessutom inte trycka på den jäkla knappen på baksidan av laddningsdosan. Ska jag verkligen behöva trycka så hårt?
Försöker ändra till minsta möjliga laddning men ingenting hänger

Re: Laddar ej

6
Filly1 skrev:Har samma problem... och är ny ägare av Kia Niro phev. Vad är nödöppning? Var och hur hittar jag detta?
Tacksam för all hjälp.
Kan dessutom inte trycka på den jäkla knappen på baksidan av laddningsdosan. Ska jag verkligen behöva trycka så hårt?
Försöker ändra till minsta möjliga laddning men ingenting hänger
Har du testat att ändra på dosan innan du kopplar in kontakten i bilen? Vad jag har förstått måste man sätta in kontakten i 220 V-uttaget, ändra strömstyrkan (om det behövs) och sedan koppla in kontakten i bilen.

Vill du köra lägre ström än 8A finns det möjlighet att ändra på panelen i bilen också, se annat bra inlägg här i forumet.

Re: Laddar ej

7
Jag har försök att trycka på den svarta knappen på baksidan av dosan men ingenting händer. Ska köra tillbaka med bilen till Hedin bil på måndag. Många saker som inte funkar. Tack för hjälpen:)

Re: Laddar ej

9
Bilen är åter tillbaka och visade sig riktigt att alla de felen berodde på att delar saknades och säljaren inte gjorde kontroll innan. Galet nog! För säljaren borde ju kollat igenom bilen att allting funkar. Jaja, det är trots allt en ny bil och jag kommer bara köra tillbaka om någonting händer.

Aldrig ägt en Kia innan och jag hoppas att forumet hjälper mig att lära känna bilen mer.
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"