Annons

Köpt! :)

1
Haft den ett par månader nu, supernöjd och kan inte sluta le när jag kör. Köpte en redan vägreggad så gamla skatten, ett par mil på den, så GT2'an fick jag för ett rejält bra pris.

Känns enormt skön att köra, inga konstiga ljud, kraft så det räcker till banan, ska bli kul att se hur den håller ihop framöver, tänkte ha den i tre år, sen lutar det åt en Tesla.

Svårt att ta reda på vart EU versionen är byggd dock, i Korea säger somliga, andra säger vid den ryska fabriken.

Hursom borde Kia ha gjort en sak, debrandat den, som med Lexus. Tatt ur den ur Kia och bara sålt den som Stinger, i Stinger butiker, tror den hade fått ett annat mottagande på marknaden, i Europa går det trögt, i USA med, verkar som Australien verkligen anammat den, tom polisen tog Stingern som sin ersättare för sina gamla Commodores och Holdens. Hälften av alla Kia Stingers som sålts i Sverige är redan sålda igen, så tror många köpt för att testa dem enbart.

Det är roligt hur man möts i trafiken med, alla "roliga" bilar ska minsann rajsa och hålla på, sånt gör man på BANAN inte i trafiken, nötter.

Bara sett två till i mina trakter, så de är väldigt sällsynta, tror inte det kommer bli någon hit i Sverige, malus skatten är ju 15k per år, 1000 mil service intervall med stor service vid sjätte för 25 lök. Men, jag älskade utseendet första gången jag såg en i Tyskland, den ser bra ut, är funktionell med lastutrymmet, och framförallt, en skön glidar bil. 515000 :- för en ny är överpris tycker jag dock, tror de kommer prisjusteras ner rejält nästa vår, eftersom de inte säljs, kan vara kul om det händer för några andra.. :)
Annons

Re: Köpt! :)

3
Bild
Ville ha gul med röd nappa, men det här fungerar med.

Grabbarna på DT är duktiga på att fixa glansen, älskar dem. Kostar en slant men kan inte hålla på själv pga skada.

Så skön att köra i vinter skiten med... :) Bilen vill inte tappa greppet, så nog en bil många skulle köra för hårt på is. :)

Re: Köpt! :)

4
Har du Ferrita Sportavgassystem på? Kan rekommendera annars... Provkörde en demobil med Ferrita och jag satt och skrattade hela tiden! Jävlar vad det låter gött och ryter som ett monster om man trycker pelle i botten :D

Re: Köpt! :)

5
Wrappa den annars i den färgen du vill ha den.. :)
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Köpt! :)

7
Nordic22 skrev:Funderar faktiskt på wrap nästa år. :)

Men, kan inte bestämma mig för den bästa färgen.

Kan bara säga att den fortfarande är underbar att köra, sitter skönt i den.

Tråkigt med alla köer vara.. :)
Kolla på U-tube från USA där dom trimmar dessa bilar hej vilt! Kolfiber front var det senaste jag såg + ny större intercoler!

Re: Köpt! :)

8
Fin bil :) Såg dock när det var nån provkörning att mittkonsol o rattcentrum satt löst,så fort han vickade lite på dessa..Hur är ljudnivån? Jag skulle gärna köpa en men är rädd att det är lika simpelt,som min nya Rio..Rattreglage o annat ser ju lika billigt ut som min.. det som är fint är karossen,och det är bra fart i dessa bilar :)
..

Re: Köpt! :)

9
fyramyra skrev:Fin bil :) Såg dock när det var nån provkörning att mittkonsol o rattcentrum satt löst,så fort han vickade lite på dessa..Hur är ljudnivån? Jag skulle gärna köpa en men är rädd att det är lika simpelt,som min nya Rio..Rattreglage o annat ser ju lika billigt ut som min.. det som är fint är karossen,och det är bra fart i dessa bilar :) Jag skulle också valt gul..Varför tog du inte det ??
..

Re: Köpt! :)

10
Jag köpte min för runt 2 månader sedan, lätt begagnad med cirka 740 mil på mätaren. 3.3:an.
Funderade på att trimma min, men alla "bra grejer" finns i usa och då blir det genast ~40% dyrare med alla skatter o.dyl.
Jag har satt på vintage k-loggan på min.
Skriv svar

Återgå till "Stinger"