Annons

Regnar in!

1
Har ju haft Kia i snart 5 år snart och utan problem! Nu ville frugan ha en Stonic så vi åkte till Strängnäs och kollade på en för två veckor sedan!
Bestämde oss och den fick vi förra fredagen! På tisdag 4/2 tvättade vi den med en vanlig högtrycks spruta, frugan åkte hem glad och nöjd men när hon öppnar dörren bakom förarsäten så kom det lite vatten och det var även vatten på baksätet! Hon ringde mig direkt och jag sa att kolla så fönstret är stängt! Det var stängt! Så vi har fått en ny Kia som tar in vatten! Får åka dit nästa vecka till Simling bil och kolla vad som är fel!!
Annons

Re: Regnar in!

2
Det är ju ingen Ubåt du köpt. Allt beror på hur hårt du spolat i skarvar samt om rutan kanske var öppen några mm, men såg stängd ut.

Tvätta igen och utvärdera sen var det kan läcka in vatten..

Alla bilar läcker nog in om man orsakar högt tryck.. de är ju testade mot hårt regn, inte mot högtryck på några cm avstånd.

Re: Regnar in!

3
Caprice77 skrev:Det är ju ingen Ubåt du köpt. Allt beror på hur hårt du spolat i skarvar samt om rutan kanske var öppen några mm, men såg stängd ut.

Tvätta igen och utvärdera sen var det kan läcka in vatten..

Alla bilar läcker nog in om man orsakar högt tryck.. de är ju testade mot hårt regn, inte mot högtryck på några cm avstånd.
Ok, har ju tvättat min Sportage i snart fem år utan problems och senil är jag inte och inte frugan heller!:)
Och en biltema högtyckare ger inte särskilt högt tryck heller! Sedan ser man att dom tvättar bilar på bilfirmor varje dag så det skall nog funka!
Och jag har ju själv tvättat bilar sedan 1973 när jag hade min första Mopar så några tvättar har det nog blitt! :) Kör in i en biltvätt och kolla själv hur högt tryck det e där, biltema kommer inte upp det, men jag har haft fel förut! Men en ny Kia borde inte ha nått fel överhuvudtaget men ingen är perfekt! Hade en grannfirma här mitt område som köpte en ny Volvo V70 för några år sedan, han hade den e vecka sedan dog den, bärgare hämtade och han fick tillbaka den dagen efter, den ok sa Vovlo!
Han körde en vecka igen och den dog,,,,ja flera gånger och han fick en ny bil till slut, så nya bilar kan ha vilket fel som helst när som helst!

Re: Regnar in!

4
Tänkte svara men verkar inte vara någon ide då trådskaparen tydligen vet bäst själv, fattar inte varför man ställer fråga om man inte kan acceptera ett vettigt svar. Jag är inte heller senil eller så, men kan ibland missa att stänga dörren helt så den är pyttelite öppen vilket gör att den inte är tät. Men det är förestås inte trådskaparen hjälpt av då hen aldrig gör fel tydligen. Vi andra som inte är så felfria kan ju vid liknande "missöden" göra som tidigare svar och kolla att dörrarna är riktigt stängda innan tvätt. En gång är för oss andra ingen gång.
Kia Niro 2019 plug-in hybrid med Pluspaket 2
Skriv svar

Återgå till "Stonic"