Annons

Motorvärmare

1
Hade tänkt installera en motorvärmare på min Ceed SW -17 1,6 crdi. Men jag behöver veta vilken innerdiameter det är på slangen som jag ska sätta värmaren i. Så är det någon här som vet? Och kanske nått tips på bästa stället att sätta värmaren?

/Andreas
CEED SW GT-line -17 Röd
Annons

Re: Motorvärmare

2
Det brukar stå i den medföljande manualen vilken slang det är och exakt var du ska sätta den om du köpt en modellanpassad värmare.
Det finns även värmare som man sätter direkt på oljetråget/blocket utan att göra några ingrepp i kylsystemet.

Köper man en universal finns risken att man inte får ihop det, anslutningarna är fel, värmarkroppen får inte plats, läckage, felaktig placering/ingen cirkulation mm. mm.

Re: Motorvärmare

4
Håller på att montera motorvärmare i min dotters ceed - 13 och jag undrar om det är nån som har motorvärmare i sin ceed och som vill ta ett foto på hur kabeln som ska gå in till kupén är dragen. Finns det något förborrat hål någonstans där det är tänkt att man ska dra in kabel? Eller har något annat tips?

Re: Motorvärmare

6
Mr_L skrev: 06 nov 2021, 08:20 Finns en genomföring bakom handskfacket som du borde kunna använda. Har dragit 35mm2 strömkabel där till slutsteg
Ok. Har hittat en genomföring till höger om handsfacket mot skärmen där det sitter en gummiplugg. Måste ta ner innerskärmen då om det hålet är öppet ut i hjulhuset. Vi får se.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"