Annons

Dåligt luftflöde

1
Idag uppstod ett problem på min Cee’d SW -16. Gått snart 9000mil, servad i maj månad i år.

Problemet är som följer. Klimatanläggningen blåser knappt ut någon luft via utblåsen. Tidigare har det blåst motsvarande en mindre orkan, numera är det som en utandning. Luften som kommer är kall (eller varm om jag vill det) oavsett om jag kör i auto eller manuellt ställer in var luften ska blåsa ut, så är det dåligt.

Hör att fläkten arbetar för fullt, men luften kommer som sagt inte ut i utblåsen.

Problemet uppstod under färd. Körde långkörning på ca 70 mil och det kom väl lite smygande.

Vad kan vara fel?
Annons

Re: Dåligt luftflöde

4
Jag är inne på att det är servot/motorn som styr luftspjällen. Oavsett vilken riktning jag väljer att det ska blåsa i händer ingenting, kommer bara lite luft från spjällen i panelen. Ska åka in med bilen till verkstad idag, nu är inte rätt årstid att ha bristande kylförmåga i bilen :-)

Luftströmmarna är fullt öppna på alla spjäll. Felet kom som sagt under färd, när jag skulle ändra utblåset från fötterna till panelen, så hände ingenting..
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"