Annons

Parkerings sensorer framåt på KIA CEED?

1
Har min bil parkerings sensorer framåt?
Har en knapp framför växelspaken med markering P/// (ungefär). Om man trycker på den så lyser en lampa på knappen.
Men den är kanske bara kopplad till BAKRE sensorer.

Instruktionsboken ger ingen ledning. Om knappen rör fram och/eller bak.
Skriver till KIA-motor. Dom svarar inte (hänvisar i vanlig slö ordning till verkstäder bara).
Skriver till en verkstad. Dom vet inte. Skickar med en bild av knappen. Den känner dom inte igen (märkesverkstad).
Råder mig att se om jag hittar sensorer fram. - Bra tips i brist på kunskap. Hittar inte sensorer fram. Men vet inte hur dom ska se ut.
Googlar och ser att på Blocket är det en del säljare som anger att deras CEED bil har sensorer fram.
Testar och kör mot en vägg. Trycker på knappen. Ingen reaktion/signal.

Nån som har info om detta?
Ni som har sensorer fram! Hur ser dom ut och hur är kopplingen till knappen framför växelspaken?

Frågor som denna blottar brist på kunskap hos instruktionsbok, säljare och verkstäder.
Bra att då ha Kiacarclub.
Kia Pro_Ceed GT+
Annons

Re: Parkerings sensorer framåt på KIA CEED?

7
FilipLyxell skrev:Har du sensorer fram så ser du dom som runda ringar i ungefärlig linje med regskylten likt som på bakstöten, är det bara slätt så har du inte. Har för mig att det enbart var cee’d 13-15 med utrustningspaket execetiv som hade sensorer fram
Tack för info.
Jag har två runda ringar fram, men dom är täckta. Bara plåt. Och verkstan har nu skärpt sig och säger att

"Hej, har kollat i reservdelsprogramet och det finns inga sensorer att köpa från Kia till din bil, så enligt den utrustningsnivån så har du inga originalsensorer fram men vi vet inte om du kan ha eftermonterade sensorer på din bil."

Och framför allt. Inget hörs när jag kör mot en vägg.
Men speciellt att det skall vara så knepigt att få info om sin KIA.
Kia Pro_Ceed GT+
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"