Annons

Får ej kontakt med fjärrnyckel.

1
Lägger in detta här under elektronik också. (Tidigare under Problem).
Går att öppna dörrarna men inte starta med nyckeln.
Bärgning. Verkstan hittar inga problem. Nu kör u.a.
Kanske glapp någonstans, kanske lite dålig kräm i batteriet, kanske något annat.
Nån som varit med om detta?

Har en ide om lösning om/när detta händer igen. Tror ni på den?

Köp en snabbstarter (Pela) som jag tänker använda då. Anledning att jag tror på det är att bärgaren fick igång bilen när han la på ström.
Kia Pro_Ceed GT+
Annons

Re: Får ej kontakt med fjärrnyckel.

3
olle54 skrev:Du kanske skulle börja med att låta testa batteriet. Skulle det vara det så behöver du ett nytt batteri. Dagens moderna bilar kräver nog ett bra batteri.
Batteriet är bytt och var i ganska bra skick sa verkstan.
Oftast datorfel. Men du har rätt all elen drar nog en del. Fast jag kör långa sträckor när jag kör, så det är nog inte det.
Kia Pro_Ceed GT+

Re: Får ej kontakt med fjärrnyckel.

5
Inget fel hittades av verkstan och jag kör på nu och HOPPAS på det bästa. Skulle det hända igen tänker jag testa med att få igång den med min snabbstarter. Fast verkstan sa att han inte trodde på det. MEN bärgaren la på ström och då startade bilen. Så jag har två olika uppgifter som jag inte vet vad det kan bero på?
Kia Pro_Ceed GT+

Re: Får ej kontakt med fjärrnyckel.

6
Idag fick jag tillfälle att kolla om det går att få igång bilen med snabbstartern. Den startade nämligen inte och det underligt nog på samma parkeringsplats som förra gången (20 dec 2017). Och vips, den hostade igång direkt.
Kan alltså rekommendera att alltid ha med en snabbstarter i bilen. Tar lite utrymme. Jag har den under förarstolen. Ser till att den är laddad. Koll eftetr några månader.
En bra försäkring för en bil som är fullproppad av elektronik och där mycket kan gå fel.
Och där det förr i tiden ofta berodde på att batteriet är urladdat beror startoförmåga numer oftast på att något elektronsikt hängt sig.
Kia Pro_Ceed GT+

Re: Får ej kontakt med fjärrnyckel.

8
Bara att meddela att min ide funkade. Stopp igen (på samma parkeringsplats). Snabbt fram med snabbladdaren. Och vips. Sen har det bara funkat.
Alltså, om ni har startproblem av denna typ så köp och använd snabbstarter. Och lyssna inte på bilverkstad som vill att ni ska köpa nytt batteri.
Kia Pro_Ceed GT+
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"