Annons

Montera ledramp.

1
Tja. Bland alla hundratals trådar om detta ämne så får jag inte riktigt fram svaret jag letar efter. Har då tankar på att montera ledramp på Kian, det har suttit extraljus tidigare innan jag köpte den och det finns då kvar en massa hål (såklart) bakom regskylten. Frågan då, vågar man montera en hållare med ramp i hålen som redan finns utan att grejerna lossnar, eller måste jag borra och dra fast genom balken? En sån ramp väger väl en del.. Vill helst inte göra ännu mera hål i plasten.
Mvh
Kia Cee'd Crdi - 2013
Annons

Re: Montera ledramp.

3
Mina 6 kilo led extraljus hänger i skruvar genom plasten, med m8 stabiliseringsstag, mindre krångligt. :) Sitter så jag nog skulle kunna ställa mig på extraljusen utan att de rör sig. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Montera ledramp.

4
Ronnie skrev:Mina 6 kilo led extraljus hänger i skruvar genom plasten, med m8 stabiliseringsstag, mindre krångligt. :) Sitter så jag nog skulle kunna ställa mig på extraljusen utan att de rör sig. :)
Säkert.
Stagen ovanpå, mellan och bakåt ökar inte styrkan på plasten eller dess fästpunkter.
Och i geunden bärs vikten fortfarande enbart av plasten.

;-)
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Montera ledramp.

5
Torgskräck skrev:
Ronnie skrev:Mina 6 kilo led extraljus hänger i skruvar genom plasten, med m8 stabiliseringsstag, mindre krångligt. :) Sitter så jag nog skulle kunna ställa mig på extraljusen utan att de rör sig. :)
Säkert.
Stagen ovanpå, mellan och bakåt ökar inte styrkan på plasten eller dess fästpunkter.
Och i geunden bärs vikten fortfarande enbart av plasten.

;-)
Varje skruv är genomgående med en 25x25 mm metallbricka och låsmutter
Visst, att sätta i balken är ju det bästa, men det kräver att man är riktigt händig och vet vad man gör. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Montera ledramp.

6
Varje skruv är genomgående med en 25x25 mm metallbricka och låsmutter
Visst, att sätta i balken är ju det bästa, men det kräver att man är riktigt händig och vet vad man gör. :)
Hur kom du åt att montera mutter bakom plasten?
Har nämligen 8(!) hål, förutom 2st för regskylten.. inte värst sugen på fler.
Kia Cee'd Crdi - 2013

Re: Montera ledramp.

7
Jimmy_hof skrev:
Varje skruv är genomgående med en 25x25 mm metallbricka och låsmutter
Visst, att sätta i balken är ju det bästa, men det kräver att man är riktigt händig och vet vad man gör. :)
Hur kom du åt att montera mutter bakom plasten?
Har nämligen 8(!) hål, förutom 2st för regskylten.. inte värst sugen på fler.
Tre skruvar med mutter och hemgjord bricka samt tre skruvar av självborrande typ och på min bil håller det bra.
Otroligt trångt var det. Jag är inte väldigt händig själv så en släkting hjälpte mig.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"