Annons

Ceed GT bluddrig tomgång och Navifråga

1
Hej,

Är gammal Saab Turbo-pulare men nu nybliven ägare till en Ceed GT 1st edition 2013/14 och är mycket glad och nöjd med det. Listan över bilar som allvarligt övervägdes uppgick till ca 10-12 st men det känns som att jag valde rätt till sist. Ett par frågor har uppstått på dessa få dagarna:

1. Vid kallstart är tomgången bluddrig och nästan misständande ca 1-2 minuter om jag låter den stå, sen stabiliserar den sig. Likadant ifall jag kör iväg direkt så blir den bra. Nåt allvarligt som borde kollas upp omedelbart?

2. Det finns i bilen uppebarligen navi/kartfunktion bland finesserna. Bilen begriper och visar var vi befinner oss i Malmö stad. Men i den tjocka instruktionsboken som jag har finns navi/karta inte omnämnt överhuvudtaget, endast de vanliga radiovarianterna. Var kan jag hitta mer info om navi?
Annons

Re: Ceed GT bluddrig tomgång och Navifråga

3
cedete skrev: 2. Det finns i bilen uppebarligen navi/kartfunktion bland finesserna. Bilen begriper och visar var vi befinner oss i Malmö stad. Men i den tjocka instruktionsboken som jag har finns navi/karta inte omnämnt överhuvudtaget, endast de vanliga radiovarianterna. Var kan jag hitta mer info om navi?
Det ska finnas en saparat bok för navigeringen ( eller iallafall fanns med när bilen var ny)
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Problem"