Annons

Kylarvätska

1
Har ett problem att ungefär var 3-4 månad får jag fara och fylla på glykol och vatten är det verkligen normalt ska den dra så mycket eller bör jag kontakta min Kia verkstad? Nu när jag skulle fylla på spolarvätska var det helt tomt i behållaren tycker dock det är konstigt att jag inte fått någon varning har ju kört fram och tillbaka till Stockholm en resa på 40 mil tur och retur hade den kokat hade jag märkt det det gjorde den inte heller vad kan vara fel?

Skickat från min Kia Ceed[emoji41]
Annons

Re: Kylarvätska

2
Dark_driver skrev:Har ett problem att ungefär var 3-4 månad får jag fara och fylla på glykol och vatten är det verkligen normalt ska den dra så mycket eller bör jag kontakta min Kia verkstad? Nu när jag skulle fylla på spolarvätska var det helt tomt i behållaren tycker dock det är konstigt att jag inte fått någon varning har ju kört fram och tillbaka till Stockholm en resa på 40 mil tur och retur hade den kokat hade jag märkt det det gjorde den inte heller vad kan vara fel?

Skickat från min Kia Ceed[emoji41]
Behållaren du ser är bara ett expantionskäl. Så när det är undertryck i kylsystemet så suger den i sig glykol därifrån och när det är övertryck så trycker den ur sig glykol dit så du har ingen nivågivare på bilen till kylväskan. Sen är ju frågan hur mycket du behöver fylla på varje gång? Fyllt på något direkt in i kylsystemet? Haft droppar under bilen?
Låter ju lite som om det skulle vara läckage på systemet. Har du någon eftermonterad värmare ( motorvärmare eller bränslevärmare) ?
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Problem"