Annons

Re: Inte Framtida bil i Köping nå mer

11
TheFlyer skrev:
SorentoUM skrev:Kablaget har flyttats för att komma åt bränslefiltret. Så verkstaden har rotat med det. Och fungerade det innan så ska det fungera även efter service. Det är en självklarhet.
Det är inte Kia's fel. Det är ju verkstaden som klantat sig och ska naturligtvis åtgärda misstaget kostnadsfritt.
Skandalöst...
Hej

För att komma åt bränslefiltern ????
Sitter den på den sidan i närhet av batteriet eller ?
Ni som vet svara gärna på denna inlägg !

Har själv 2 st. KIA köpta på Framtida Bil i Köping.
Har alltid varit väldigt nöjd med all form av service jag fått där.
T.ex då jag köpte den ena av dem begagnad (3 år/6000 mil) och batteriet gav upp efter 2 månader så fick jag ett helt nytt
GEL-batteri av Darko inmonterad utan några som helst problem.
Kostade ca. 3000 kr hos reservdelsbutiker. En sk. STOP and GO fast det inte hade behövt
en sådan utan att vanligt 70Ah hade räckt.
Det du skriver om Darko känner jag inte igen heller. Han har alltid varit mycket korrekt i sitt bemötande och alltid
återkommit i ärenden som han ej kunnat svara på direkt.

Så jag kan inget annat än bara varmt rekommendera Framtida Bil i Köping !
Jaha ok. Jag vet inte vem du är, men själv har jag inte haft annat än problem med dem och framför allt Darko som jag upplever som en slimmad klassisk bilskojare. Första gången jag kom dit hade jag problem med just batteriet och då var bilen nyköpt. Det första han gör är att försöka sälja årets Kia Ceed till mig som han säger har förbättrad batterikapacitet. Jag förklarar att jag inte har råd att köpa ny bil varje år. Han kollar batteriet och rekommenderar mig att köpa ett starkare batteri eller koppla in en laddare då och då, vilket jag fick nöja mig med. Andra gången så kröp en list ur av sig själv i framrutan. Då var bilen mindre än två år gammal. Jag fick bråka länge innan han tog på sig att fixa det. Kollar du mina trådar ska du se vilka problem jag haft med den verkstan och honom. Nu har jag flyttat och anlitar annan verkstad. Jag ångrar mig att jag inte tidigare bytt verkstad framför allt sista gången då jag faktiskt hade tänkt anlita Västerås som jag fått gå till i bland då Darko inte kunnat/velat hjälpa mig. Men jag bodde ju i köping så det var krångligt att bege sig till andra städer, lämna in den, få lånebil, tillbaka dan efter osv. Jag står fast vid min erfarenhet och upplevelse. ( kolla som sagt gärna mina tidigare trådar med bilder från verkstadsbesök och fel på bilen)
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"