Annons

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

21
måle 10 skrev:
peddap skrev:Har svårt att se att det skulle skilja endast 270:-/år mellan halv och helförsäkring Måle 10 ? Och hur vet du vad premien ligger på om 3 år ? Har du en tidsmaskin ? :)
Lägg gärna upp offerten/fakturan om du har den ?
Som du ser så hade jag en ceed 2013(inköpt 2012-11-05) som jag betalade 3260/år och när jag köpte min ceed 2016 så skulle helförsäkring kosta 2990/år eftersom vagnskadegaratin finns men inte på min gamla ceed när den hade passerat 3/år så vi skiftade bara försäkring till den nya bilen och fick då tillbaka pengar så någon tidsmaskin behövs ej :) när jag får fakturan ska jag redovisa eftersom du inte tror på mig :shock:
PS:Tror det gör en hel del om man inte har"kostat" något för försäkringsbolagen utan att dom bara har "tjänat" pengar +bor man på landet så gör det en del.Hade Folksam ett tag men tröttnade på vid varje faktura så fick man läsa "pga.ökande kostnader för inbrott/skador måste vi höja eller av andra anledningar så Folksam var jag inte nöjd med.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.
Annons

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

22
måle 10 skrev:
måle 10 skrev:
peddap skrev:Har svårt att se att det skulle skilja endast 270:-/år mellan halv och helförsäkring Måle 10 ? Och hur vet du vad premien ligger på om 3 år ? Har du en tidsmaskin ? :)
Lägg gärna upp offerten/fakturan om du har den ?
Som du ser så hade jag en ceed 2013(inköpt 2012-11-05) som jag betalade 3260/år och när jag köpte min ceed 2016 så skulle helförsäkring kosta 2990/år eftersom vagnskadegaratin finns men inte på min gamla ceed när den hade passerat 3/år så vi skiftade bara försäkring till den nya bilen och fick då tillbaka pengar så någon tidsmaskin behövs ej :) när jag får fakturan ska jag redovisa eftersom du inte tror på mig :shoc
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

23
Nu köpt helförsäkring till Kia Ceed 2017-01-01
Nu bilförsäkring
5820 kr (månadsvis betalning) självrisker :1000 kr, 1500 kr, 4000 kr
Ingår assistans och viltskydd.

Får vara nöjd med det.
Verkade vara bästa priset som marknaden ser ut (för mig).
Avsevärt bättre än TRYGG HANSA. Som verkar ha missuppfattat något. Kia är ju ingen lyxbil direkt.
Kia Pro_Ceed GT+

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

26
Torgskräck skrev:När man väljer bolag ska man läsa de finstilta villkoren och jämföra, sen kollar man priset. Billigast kan vara dyrast då det händer något och dyrast kan i samma situation vara billigast.

Men Gjensidiges omdömen är väl inte rosande iaf. https://se.trustpilot.com/review/gjensidige.no
Å fan! Tack för infon.
Nåt otroligt dåliga omdömen. Läste vad de lovade och jämförde. Fick nästan en chock när jag läste omdömena. Ett gammalt känt försäkringsbolag.Blir 200 år nästa år.
Enda märkliga hitintills är att man inte kan logga in sig på mina sidor. Skrev till dom den 3/121 fick svar först den 16/12. Då bad dom om ursäkt för den långa svarstiden. Bundit mig från 1/1-17. 5 800 kr/år helförsäkring, inkl vilt, assistans etc. Får väl testa dom ett år.
Kia Pro_Ceed GT+

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

27
Torgskräck skrev:När man väljer bolag ska man läsa de finstilta villkoren och jämföra, sen kollar man priset. Billigast kan vara dyrast då det händer något och dyrast kan i samma situation vara billigast.

Men Gjensidiges omdömen är väl inte rosande iaf. https://se.trustpilot.com/review/gjensidige.no
LÄST LITE MER.
Norsk sida 740 bedömningar, höga betyg. https://www.bytt.no/erfaringer/forsikri ... forsikring
Får väl hoppas på det.
Kia Pro_Ceed GT+

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

30
Hej! Har fått fakturan från 2016/11 och betalar 1491/halvår för min trygghansa försäkring och betydligt billigare än vad kia själva kan erbjuda.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"