Annons

Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

1
Helförsäkring vill Trygg Hansa ha 13 200 kronor/år för. Hutlöst. Tyckte t o m den på bolaget jag talade med.
Gjensidige, ICA, IF och andra tar runt 7 200 kr/år
Vi i Villa tar bara 5000 men bara om man har villaförsäkring hos dom också.
Någon som har sett bättre villkor?

Tyvärr är jag bunden av Trygg till årsskiftet.
För en ganska ny bil i mellanklassen. Är det just KIA som dom straffar kanske? :evil:
Kia Pro_Ceed GT+
Annons

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

4
JOJO skrev:
R700 skrev:Du skriver inte vart du bor och körsträcka men jag har bäst pris hos länsförsäkringar i alla fall, både if och trygg hansa kostar helt orimligt mycket.
Jag har lagt in likvärdiga data och villkor för alla bolagen.
Länsförsäkringar tar 9200 kr . Inte billigt.
Bor i lugnt område utanför Stockholm, kör upptill 1000 mil/år. Lagt till hyrbil viltolycksförsäkring mm.
Kia Pro_Ceed GT+

Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

5
Låter förvisso nära det jag hade fått, fast i Uppsala med upp till 2500 mil, har även jag mer försäkring för skadegörelse mm. Lika bra så mycket bilar som det eldas här i trakten. Jag är 30 och kör en gt, men har halvförsäkring fram till november så har bara kollat lite översiktligt på priset än så länge. Med max 1000 mil borde det ju sjunka nån tusenlapp kan jag tycka. Stockholmspremier kanske?

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

6
Hagfors, 2700 kr per halvförsäkring och 5500 kr om jag skulle ta helförsäkring med bilextra, detta via folksam, nu räcker ju halv de närmaste åren då bilen har vagnskadegaranti. Körsträcka 2000 mil/år. Boendes centralt i villa utan garage.

Trygg hansa har jag slutat fråga på försäkringar, de ville tvinga av mig 19000kr / år på en volvo v70 2,4T 2001, om jag var medlem o OKQ8 annars skulle de ha 24000kr.
En volvo s40 1,6 2000 ville de galningarna ha 13000kr per år för. :shock:

De ringer 1 gång per år och vill kolla över mina försäkringar och de pratar vitt och brett om hur billigt och bra skydd jag ska få, har mina försäkringspremier nedskrivna på en lapp på data bordet(många bolag som ringer), räknar upp allt för dom samt totalsumman och meddelar att när ni är lägre på alla delar totalt med motsvarande skydd/villkor kan ni ringa igen, brukar gå 1 år innan de hör av sig med samma guld-och-gröna-skogar-snack. Då kör jag samma raid med dom så är samtalet över på bara 1 minut.


Jag har 2 bilar, 2 hundar, 2 katter, huset, lösöret samt allt vad livförsäkringar heter på familjen hos folksam.

Inget bolag har varit i närheten av totalbeloppet jag har folksam, oftast slutar det hela med att bilarna samt villan via de andra bolagen lägger mig ca 5000kr högre i totalen om jag skulle byta.
Utnyttjat folksam flera gånger på bilarna, ena jakthunden ska vi inte prata om, den har nog folksam lagt ut 6 siffrigt på, ALDRIG ett knussel att få ut något. ALDRIG. Varesig på bilar eller veterinärskostnader.

Det går att pruta med folksam oxå, jag gör det varje år , ringer och meddelar att jag kommer byta bolag då de höjt den eller den premien, slutar med att jag får alla tilläggsförsäkringar på bilarna och huset gratis, vilket gör att det nya priset ,sett till extra skyddet/bättre villkoren man får, är försumbart högre än fjolårets premie.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

8
En sak med försäkringar, man ska inte stirra sig blind på premien för var del, kolla totalen på alla försäkringar man har, ring bolagen meddela vad du söker och jämför totalen ställt mot villkoren hos de olika bolagen för de olika delarna.

Då får man bäst villkor till lägst pris och bolagen böjer sig gärna lite mer bakåt ju mer just DE tjänar på dig, att ha saker på olika hålla är ofta en dyrare historia än samlat som man flyttar runt och begär offerter på och ser till totalen för just DINA behov. väl hos ett bolag som man gillar och fått bra hjälp avs tannar man gärna och man får efter några år ett bra utgångsläge för att förhandla, för förhandling går, kanske inte om man bara frågar på enskilda saker dock.

En billig försäkring med värdelösa villkor är skitdyr.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

9
Knepigt för jag betalar 2990/helår på min trygg-hansa försäkring på min ceed 2016 men bor på landet och är +50 men tycker trygg-hansa är bra.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"