Annons

Re: Byta stereo

21
Hej.

Jovisst finns det på min oxo. Tycker dock att det bara blir mer bas. Som någon sorts Loudness. Jag vill inte använda "förvrängningar" utan rent och bra ljud. Kommer tyvärr från en Passat med den stora stereon, och det är det enda som skiljer mycket. Tack för ditt svar.

Vänligen Alex.
Annons

Re: Byta stereo

22
alex102 skrev:Hejsan Grabbar.

Hämtade ut min nya Ceed förra veckan. Det är den "stora stereon" med navigation.
Tycker dock att det är lite dålig kraft i den. Det står att bilen har 6 högtare.. Betyder det att jag behöver ett 6-kanalssteg, eller räknar dom diskanterna som "egna" högtalare.. Antar att där inte är lågnivå, men då får man ha ett slutsteg som klarar det..Har ni bytt högtalarna, eller duger dom till högre effekt?
Tack för era värdefulla svar, grabbar!

Vänligen Alex.
Du behöver ej ett 6-kanaligt slutsteg. Dem räknar alltid diskanterna som en separat högtalare.
Lågnivå finns nog inte så ett steg som har högnivå ingångar behövs...
Har du bara tänkt köra på högtalare utan bas? Skulle rekommendera ett 3 eller 4kanals steg där du kör framhögtalarna och en liten bas på steget och låter huvudenheten driva bakhögtalarna.
Ska byta högtalare i min Ceed GT så fort jag får tag i ett garage att hålla till i. Tycker inte att originalhögtalarna håller måttet alls :/ Är dock ljud nörd så d kan nog spela in ;)
Top-notch Сasual Dating

Byta stereo

23
När du kommer igång kan du återkomma med bästa sättet att komma åt högtalarna i bak, hur man öppnar panelen. Har nämligen med en gt och har något glapp i bak som gör att vid mycket bas i musik så börjar den skallra (låter spräckt typ) men försvinner om man trycker till panelen en gång. Grymt irriterande!

Re: Byta stereo

25
R700 skrev:När du kommer igång kan du återkomma med bästa sättet att komma åt högtalarna i bak, hur man öppnar panelen. Har nämligen med en gt och har något glapp i bak som gör att vid mycket bas i musik så börjar den skallra (låter spräckt typ) men försvinner om man trycker till panelen en gång. Grymt irriterande!

Kommer inte att byta bak, bara fram då jag inte tycker d e lönt att byta där då jag vill ha d mesta av ljudet framifrån :)
Om du inte ska köra baslåda så kan d va idé att byta bak åxå annars tycker jag d bara är bortkastade pengar...
Top-notch Сasual Dating

Re: Byta stereo

26
Fick svar från mds. Själva enheten är likadan. Sedan köper man till den rattkontrollen man behöver.

Så om jag ska köpa en Sony så blir det denna t.ex
http://www.mds.se/ctsonylead.html

Men svårt att bestämma mig om jag ska köra på en billigare enhet
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1625277
eller lägga det dubbla på t.ex
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2855907

Är det värt det dubbla priset för att tydligare se vilket spår som spelas på bilstereon? :D
Kia Ceéd Komfort 1.6 CRDi Eco (110hk) -14

Re: Byta stereo

27
Skulle ta den dyrare. Själv skulle jag inte köpa den billiga. Tycker inte den skulle passa in i bilens interiör. :)
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Re: Byta stereo

28
hnkl skrev:Skulle ta den dyrare. Själv skulle jag inte köpa den billiga. Tycker inte den skulle passa in i bilens interiör. :)
Utan tvekan den dyrare! Är nöjd med min, 7" skärm och bara små knappar i nerkant. Supernajs 8-)

Re: Byta stereo

29
Så nu har jag fått min pianolackade panel! Riktigt nöjd! :D
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
Bilagor
image.jpg image.jpg Visad 3071 gånger 268.82 KiB
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"