Annons

Vattendroppar i bakljusglas.

1
Lämnade idag in min Ceed SW 2014 på garantiärende pga följande briseter:
*Stolsvärmen, som enbart bli ljummen, känns som om den aldrig blir varm.
*Knakande hatthylla/insynsskydd, gnekar och knakar vid körning över ojämnheter.
*Vattendroppar i bakljusglasen, inte kondens (imma), utan riktiga droppar.

Lämnade in bilen på Hedins bil i Segeltrop.
Dem har tydligen åtgärdat bilens två första fel, alltså insynskyddet och stolsvärmen, men inte vattendropparna i bakljusglasen, dem täcktes tydligen inte av garantin. Bilen har gått 540 mil. Personligen anser jag att en bil för över 200.000kr skall hålla tätt i bakljusglasen i mer än 500 mil. Har på riktigt planer på att lämna in bilen igen hos någon annan än Hedin bil. Hedin Bil hänvisar till KIAs garanti.

Är det bara jag som upplever problem med Hedin Bil, oviljan att lyssna på kunden, att ringa dem verkar inte heller möjligt, då de aldrig svarar.

Nästa steg kanske är att vända sig till KIA och fråga om dem tycker att detta är OK på en så pass ny bil.

Kommer under morgondagen att bifoga en eller två bilder på bakljusglasen så att ni här på forumet kan avgöra om det är imma/kondens eller om det är ett läckage.
Annons

Re: Vattendroppar i bakljusglas.

2
lsoderlund skrev:Lämnade idag in min Ceed SW 2014 på garantiärende pga följande briseter:
*Stolsvärmen, som enbart bli ljummen, känns som om den aldrig blir varm.
*Knakande hatthylla/insynsskydd, gnekar och knakar vid körning över ojämnheter.
*Vattendroppar i bakljusglasen, inte kondens (imma), utan riktiga droppar.

Lämnade in bilen på Hedins bil i Segeltrop.
Dem har tydligen åtgärdat bilens två första fel, alltså insynskyddet och stolsvärmen, men inte vattendropparna i bakljusglasen, dem täcktes tydligen inte av garantin. Bilen har gått 540 mil. Personligen anser jag att en bil för över 200.000kr skall hålla tätt i bakljusglasen i mer än 500 mil. Har på riktigt planer på att lämna in bilen igen hos någon annan än Hedin bil. Hedin Bil hänvisar till KIAs garanti.

Är det bara jag som upplever problem med Hedin Bil, oviljan att lyssna på kunden, att ringa dem verkar inte heller möjligt, då de aldrig svarar.

Nästa steg kanske är att vända sig till KIA och fråga om dem tycker att detta är OK på en så pass ny bil.

Kommer under morgondagen att bifoga en eller två bilder på bakljusglasen så att ni här på forumet kan avgöra om det är imma/kondens eller om det är ett läckage.
Vad hade dom för skäl att inte ta detta på garantin? Något måste ju vara sprucket ju.
Har samma problem som du med insynsskyddet, ska ta det med dom på service.....just nu ligger skiten i förrådet :lol:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Vattendroppar i bakljusglas.

6
På min bil så åtgärdade de ej någon av punkterna. För stolsvärmen stod det i orden att att KIA skulle kontaktas.

Ang bakljusglasen.
Detta är vad Hedin Bil ej ansåg vara tillräckligt mycket kondens. Jag anser det vara för mycket, då det även är ett litet akvarium i botten av lampglaset :crazy:

Dåligt av Hedin bil :evil: , har ej ännu kontaktat KIA Sverige. Känns som om det är sista lösningen.
Bilagor
Höger kia2.JPG Höger Visad 5524 gånger 85.52 KiB
Vänster kia1.JPG Vänster Visad 5524 gånger 95.05 KiB

Re: Vattendroppar i bakljusglas.

9
lsoderlund skrev:Enligt Hedin Bil är detta "normal" kondens. Personlgen anser jag detta vara helt förkastligt. Tätt skall det väl vara.

Jag får väl vända mig till KIA Sverige och ta den vägen helt enkelt. Det gälller bara att finna tiden till det. Fullt upp just nu
Kolla med en annan verkstad, normal kondens i en lykta är exakt 0%!!! Allt annat skall bytas punkt. Har själv fått diverse lyktor utbytta med betydligt mindre kondens än detta. (gällde ju andra bilmärken då :) )
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"