Annons
Annons

Re: Uppfräschning fälgar , hjälp!

13
Tråden har fallit i glömska precis som projektet, har idag fixat 2 fälgar till, nu återstår bara 1st. Pga många järn i elden och fru med bulle i ugnen har detta skjutits på framtiden sen jag startade i våras. Nu är snart snön här och det är med insikt att projektet gått förbi bäst-före datumet jag kommit igång igen.
Hoppas få klarlack på dom inom 1v så de hinner stå inne och härda ett tag innan montering av vinterdäcken, vilka bli hakkapelitta 8.
DSC_0105 (Custom).JPG DSC_0105 (Custom).JPG Visad 5407 gånger 94.95 KiB
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Uppfräschning fälgar , hjälp!

14
Taskiga bilder på hur de sitter på bilen. Kommer låta lägga klarlack på 17" sommarfälgarna oxå troligtvis, aldrig haft fälgar som är så lätta att hålla rena, har lagt ett lager vax och bromsdammet försvinner av bara vattenspolning, det fäster inte.
Har vaxat originalfälgar men aldrig att smutsen släppt så lätt. Supernöjd med hur de ser ut på bilen och hur lättskötta de blev var en bonusöveraskning!
DSCN0217 (Custom).JPG DSCN0217 (Custom).JPG Visad 5380 gånger 35.85 KiB
DSCN0218 (Custom).JPG DSCN0218 (Custom).JPG Visad 5380 gånger 59.6 KiB
DSCN0219 (Custom).JPG DSCN0219 (Custom).JPG Visad 5380 gånger 49.97 KiB
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Uppfräschning fälgar , hjälp!

16
Parkerade bredvid en annan Ceed på jobbet med likadana fälgar, fast dennes var i original silver. Mina såg större ut, troligtvis är det den lilla silverranden i kombination med att insidan av fälgarna "försvinner" då de är svarta som ger den illusionen.

Jag är helnöjd med att jag gjorde detta.

@DrGadget, Tack!
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Projekt"