Annons

Barn i bilen

11
maccswe skrev:Halloj!

Ska bli farsa för första gången och är HELT novis på det här med isofix, barnstolar, montering osv.

Vi har köpt en bugaboo vagn och sedan en maxi cosi cabriofix samt med easyfix bas. Vad jag har kunnat läsa mig till så finns det enbart isofixfästen i baksätet?

Vart exakt sitter dom, och hur fäster man själva barnstolen i isofix? Ska barnet sitta åt samma håll som alla andra eller med ryggen emot oss?

Tacksam för alla tips!
Barn ska sitta bakåtvända så länge det går.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
Annons

Re: Barn i bilen

12
maccswe skrev:Halloj!

Ska bli farsa för första gången och är HELT novis på det här med isofix, barnstolar, montering osv.

Vi har köpt en bugaboo vagn och sedan en maxi cosi cabriofix samt med easyfix bas. Vad jag har kunnat läsa mig till så finns det enbart isofixfästen i baksätet?

Vart exakt sitter dom, och hur fäster man själva barnstolen i isofix? Ska barnet sitta åt samma håll som alla andra eller med ryggen emot oss?

Tacksam för alla tips!
Fästena är de öglor i metall som du hittar i baksätet om du klämmer ner fingrarna mellan säte och ryggstöd.

Isofixfästen snäpper fast i dessa när du trycker stolens fästen mot öglorna.

/Triangli
Skriv svar

Återgå till "Barn i bilen"