Annons

Re: Bränsleförbrukning

11
Hm, på tal om bränsleförbrukning. Jag köpte nyss en sportage bensin 95:a att ha som extrabil vid jakt mm. Den är bra på att ta sig fram och har en stabil ram undertill, nästan som en lada niva:). Problemet är bara att det dyker upp småkrångel varje vecka. Bränsleförbrukningen liger på 1,8 L/mil. Den lilla bilen har gått 12 000 mil och gick nyss igenom bes ua, avgasvärdena var bra. Jag funderar ändå på om inte lamdasonden är kass. Det finns ingen orsak till att den bilen ska ta mer än 1L/milen. Någon som har erfarenhet om detta?
Annons

Re: Bränsleförbrukning

14
har tittat en del på en tysk sida som någon lagt upp på forumet tidigare där ligger alla runt 10l/100km vilket jag tycker är för mycket.

Skulle gärna ha en AWD men inte med så hög förbrukning och köper inte heller en dieselbil för 300.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: Bränsleförbrukning

18
Hej Hej!

Är väldigt intresserad av en Sportage 1,7.
Den skulle vid ett eventuellt köp behöva gå mycket motorvägsmil i hastigheter runt 120-130 km/h

Jag tänkte passa på att höra med er Sportageägare vad ni har för förbrukning av diesel vid dessa hastigheter.

Tack på förhand

Re: Bränsleförbrukning

19
Jag har en 1.7 diesel min ligger på snitt 0.59 enligt färddator nu efter snart 1400 mil ökade något med vinterdäck.
Jag har inte kört så mycket motorväg men vad jag har sett på min bil så drar den ganska rejält mycket mer vid farter över 120 kanske inte så lustigt det är ju en ganska hög bil så den har mycket luftmotstånd.

Mathias

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"