Annons

Re: Låg nivå spolarvätska

21
Skjuter man in punkaspray så är väl däcket förbrukat dessutom så du måste köpa ett nytt däck som inte har rätt slitage jämfört med övriga däck vilket kan få diffar att gråta. Båda två hörsägen då jag inte upplevt något. En kortare stund med ett reservhjul är ju ingen fara men att byta ett av fyra på en bil med fyrhjulsdrift vet jag inte...det var "förbjudet" när man hade Subaru varjefall.

Angående utrymme under mattan, har ett 18" hjul och en 5l dunk, startkablar och annat, inga problem.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
Annons

Re: Låg nivå spolarvätska

22
Lagade en punka på min gamla bil med spray, märkte ingen skillnad så länge däcken höll. Å när jag satte på nya sulor rann det bara ut nån vätska ur däcket, fälgen syntes det ingen skillnad på.. Så burkarna får ligga kvar i min bil iaf.. :D :D

EDIT: Ursäkta off topic...
Sportage -12

Våga vägra Facebook

Re: Låg nivå spolarvätska

25
Lucia skrev: Hur mycket rymmer behållaren egentligen? Har kört min sportage en månad nu (300 mil) och har ännu inte behövt fylla på spolarvätska. Vore bra om den tar en hel dunk. Min gamla bil rymde bara tre liter.
Har du spolning på lyktorna`? Då rymmer behållaren mer.
På min Ceed -11 utan lyktspolning så fick inte en full 4-literdunk plats, på min nya Ceed med lyktspolning, så går det i mer än 5 liter. Är väl samma på Sportage skulle jag tro,
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Låg nivå spolarvätska

26
Ronnie skrev:
Lucia skrev: Hur mycket rymmer behållaren egentligen? Har kört min sportage en månad nu (300 mil) och har ännu inte behövt fylla på spolarvätska. Vore bra om den tar en hel dunk. Min gamla bil rymde bara tre liter.
Har du spolning på lyktorna`? Då rymmer behållaren mer.
På min Ceed -11 utan lyktspolning så fick inte en full 4-literdunk plats, på min nya Ceed med lyktspolning, så går det i mer än 5 liter. Är väl samma på Sportage skulle jag tro,
Har spolning, så det låter bra. Tack. :) Kanske därför jag inte behövt fylla på än? Hatar att fylla på med dunk bara för att få överfyllnadsskvalp och restslatt i dunken, för att behållaren inte rymmer tillräckligt.
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"