Annons
Annons

Re: Helljuskabel!

2
lyrre skrev:Hej någon som vet vilken kabel man kan tjuva styrning till extraljus?
Ska ta från bilens orginalheljus!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Också lite nyfiken. Funderar på att montera LED Ramp nu till vintern. Lär nog inte vara så svårt att lokalisera rätt kabel från helljuset om man mäter med en multimeter, men det kanske finns någon som direkt vet färgen på kabeln?

Re: Helljuskabel!

3
Då är rampen monterad sedan en tid tillbaka. Inga konstigheter att få det och fungera. På vänster framlykta så sitter ett kontaktstycke. Till detta stycke så går det ungefär 8-10 kablar (kommer inte ihåg exakt antal). Styrningen till rampen kopplas på min Sportage från 2015 in på orange kabel.

Re: Helljuskabel!

5
olle54 skrev:Ni som ska koppla in. Kika på denna lösning. Verkar smidig.
https://xbb.nu/
Bara nyfiken, men varför ska man använda den där? Måste ju oavsett tjuva ström från lyktan. Verkar ju inte bara vara att koppla in på befintlig kontakt (kanske har fel). Dessutom lär den knappast vara gratis. Varför göra det svårare än vad det egentligen är?

Re: Helljuskabel!

6
Hej! Nej strömmen tar man direkt från batteriet. Titta på filmen som visar hur man kopplar in. Men okej jag håller med. Gratis är den inte, 1195 kr :-(
Däremot behöver man inte hålla på och dra så mycket kabel. Det var bara ett tips.
Cee'd CRDi 2016 Special Edition

Re: Helljuskabel!

7
Synd att de är så dyra på den, kan ju bygga kabelmatta på tradionellt vis i 5 bilar för den kostnaden. Sen sparar det ju inte in några sladdar, ska ju dras lika mycket som vanligt, enda skillnaden är ju att man inte kopplar in med strömsignal på helljuset utan bara tar en signal via sensorn istället.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"