Annons
Annons

19 tums fälgar

14
Lindgren_021 skrev:
Alien skrev:Har haft lika stora problem och inte hittat någon fälg som känns riktigt rätt. Så jag kommer köra på Kias 18"are.
Som passar bilen galet bra.

Undrar om Rickard80 har låsbult på sina :mrgreen: :wave: :shh: :silent:


Frågan är väl hur komforten blir med riktigt stora fälgar, man behöver nog klämma på ganska mycket gummi.
Ska bli intressant att se hur mycket ljud som försvinner när man får på sommardäcken kontra dubbdäck.

Han på garaget som kör 22" har 245/30-22" på sina däck. i mina ögon både för låg profil och för smala.
nej det har jag inte.
Men blir nog tvungen nu.:D
Ska byta däck idag.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: 19 tums fälgar

15
rickard80 skrev:
Lindgren_021 skrev:
Alien skrev:Har haft lika stora problem och inte hittat någon fälg som känns riktigt rätt. Så jag kommer köra på Kias 18"are.
Som passar bilen galet bra.

Undrar om Rickard80 har låsbult på sina :mrgreen: :wave: :shh: :silent:


Frågan är väl hur komforten blir med riktigt stora fälgar, man behöver nog klämma på ganska mycket gummi.
Ska bli intressant att se hur mycket ljud som försvinner när man får på sommardäcken kontra dubbdäck.

Han på garaget som kör 22" har 245/30-22" på sina däck. i mina ögon både för låg profil och för smala.
nej det har jag inte.
Men blir nog tvungen nu.:D
Ska byta däck idag.
:think: :D
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: 19 tums fälgar

16
Blev tyvärr inte dom fälgarna.
Jag ringde och avbeställde dom. Jag hittade ett par andra 18" med både svart och silver som jag ville ha.

Dom första fälgarna var mattsvarta och jag tycker nog att dom inte ser rena ut.
Beställde en uppsättning ACE Hunter Black i 18". Dom är lackade svart med klarlack på.

/Riley
Kia Sportage 1.7 CRDI Komfort. 2012 Orange
http://www.garaget.org/?car=278250

Re: 19 tums fälgar

17
Riley skrev:Blev tyvärr inte dom fälgarna.
Jag ringde och avbeställde dom. Jag hittade ett par andra 18" med både svart och silver som jag ville ha.

Dom första fälgarna var mattsvarta och jag tycker nog att dom inte ser rena ut.
Beställde en uppsättning ACE Hunter Black i 18". Dom är lackade svart med klarlack på.

/Riley

Inte för att vara den som är den men har haft blanksvarta fälgar tidigare och problemet är lite som med en svart bil, det är svart och blankt när man rullar ur tvätthallen men sen.....Och just fälgar blir matta direkt med allt broms och vägdamm som blir.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

19 tums fälgar

19
Blanksvarta fälgar låter riktigt snyggt! Har någon (fungerande) bild på dem?
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"