Annons

Kan jag behålla min Kia?

1
Igår hämtade jag vår nya (begagnade) Kia Sportage är 2016 och jag har inte Android Auto & Apple CarPlay i menyerna men bad säljaren hos Kia i Albyberg att säkerställa att systemet var uppgraderat innan jag hämtade bilen för att slippa komma tillbaka. Svaret blev att den var uppdaterad och inget ytterligare kunde göras och som nybliven Kia ägare kan jag inte ifrågasätta säljaren.

Detta bilval må vara en missa av mig (behöver ingen uppläxning), så för att vara tydlig så "måste" jag ha Android Auto om jag ska behålla bilen. Så jag undrar om det finns någon som verkligen "vet svaret" kan hjälpa mig framåt.

Det jag vill veta är exakt hur jag ska gå tillväga för att säkerställa vad jag måste göra med just min Kia Sportage för att få Android Auto. Kan någon vägleda mig step by step för hur jag löser mitt problem?

Mvh Ola
Annons

Re: Kan jag behålla min Kia?

2
The BigO... skrev:Igår hämtade jag vår nya (begagnade) Kia Sportage är 2016 och jag har inte Android Auto & Apple CarPlay i menyerna men bad säljaren hos Kia i Albyberg att säkerställa att systemet var uppgraderat innan jag hämtade bilen för att slippa komma tillbaka. Svaret blev att den var uppdaterad och inget ytterligare kunde göras och som nybliven Kia ägare kan jag inte ifrågasätta säljaren.

Detta bilval må vara en missa av mig (behöver ingen uppläxning), så för att vara tydlig så "måste" jag ha Android Auto om jag ska behålla bilen. Så jag undrar om det finns någon som verkligen "vet svaret" kan hjälpa mig framåt.

Det jag vill veta är exakt hur jag ska gå tillväga för att säkerställa vad jag måste göra med just min Kia Sportage för att få Android Auto. Kan någon vägleda mig step by step för hur jag löser mitt problem?

Mvh Ola
Har säljare hävdat att det skulle finnas AA i bilen? Isf om det nu inte finns så är det ju reklamation på bilen som gäller.

Re: Kan jag behålla min Kia?

3
Felet är mitt, taskig research, hittade en 2016 som hade Android Auto och trodde att en fullsmetad 2016 GT-Line Plus som min såldes som hade allt. Felet är snarare att min som tillverkades i maj 2016 inte hade denna enhet från fabrik. Senare modeller har det. Så det stod aldrig att det här exemplaret hade det.

Re: Kan jag behålla min Kia?

8
Letten skrev:Har samma problem, har dock cd-spelare i min men ändå 2X på minneskortet..
Det kan inte stämma för gen2 har inte cd-spelare.
Kan va så att du isåfall har ett galaktiskt kort i bilen. Har du möjlighet att lägga upp bild på enheten?
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"