Annons

Apple CarPlay kia Sportage 2016

1
Hej!
Har jag Apple CarPlay i min kia Sportage tillverkad 2016-05? har försökt och letat men har icke hittat något.
Mvh Samuel
Kia Sorento 2.2 CRDI GT-Line Silky Sliver 2020
Polar 650 TR-LB Selected 2019

Före: Kia Sorento 2.2 Special Edition 2017
Kia Sportage 2.0 Crdi AWD 2016 Uefa Edition automat Vit Metalliclack pearleffekt
Kia Sportage 2.0 Crdi AWD 2012 Komfort Automat orange
Annons

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

8
Kollade idag och jag har 4.x på sd kortet. Gjorde även service i December där jag pushade på för att dom skulle uppdatera navi/systemet och dom bara "Jaja det gör vi".
Jämförde min Kortversion och Navi-appversion med någons här på forumet och min är mycket äldre, dvs dom gjorde ingenting av det jag bad dom om. Som dom f.ö borde göra per automatik.

Torvalla bil i Haninge, får väl åka dit igen då.

Tar det lång tid eller kan man vänta på plats?


Edit::
SVarar lite på mina egna frågor. Torvalla bil fick inte in Apple carplay uppdateringen förän i våras, dock så hade dom inte uippdaterat mina kartor och annat som jag bett om. Men det kunde inte hon i telefon svara på varför det inte var gjort, hon bokade dock in mig om 2v för en "gratis" uppdatering.

En uppdatering av detta är gratis vid service MEN man måste påpeka att man vill ha det uppdaterat annars gör dom det inte, så tänk på det om ni vill göra det samma.

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

9
Det är BS. Uppdateringen som gav Carplay släpptes för mer än 1,5 år sedan.
Det är i så fall verkstaden som varit slö och inte följt Kias föreskrifter.
Men för att förtydliga så ja, man måste säga till att man vill ha uppdaterat. Det är tyvärr inte alla som gör det automatiskt vid service...
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"