Annons

Re: Bilen stannade...la av på motorvägen

21
Då var bilen äntligen hemma. Dock nervöst att köra hem den...
Beröm till verkstaden som tog sig tid till att ha hand om bilen.
Stort minus till Kia Sweden som inte hjälpte till över huvud taget! Så uselt...kommer tyvärr aldrig att rekommendera en Kia till någon pga det. Gällande assistansen så får man hyrbil i 3 dygn. Är säkert bra om man får stopp i närheten, men inget att ha när det är 70 mil ifrån. Hyrbilen ska trots allt tillbaka efter tre dygn. Naturligtvis inte möjligt pga avstånd och tid att fixa bilen. Låter troligen bitter...och det är jag. Detta har kostat mig 1 1/2 veckas förstörd semester samt en jäkla massa utgifter på hyrbil och bränsle...
KIA Sportage Special Edition DCT 7 1.7 Crdi
Annons

Re: Bilen stannade...la av på motorvägen

22
waspman skrev:Då var bilen äntligen hemma. Dock nervöst att köra hem den...
Beröm till verkstaden som tog sig tid till att ha hand om bilen.
Stort minus till Kia Sweden som inte hjälpte till över huvud taget! Så uselt...kommer tyvärr aldrig att rekommendera en Kia till någon pga det. Gällande assistansen så får man hyrbil i 3 dygn. Är säkert bra om man får stopp i närheten, men inget att ha när det är 70 mil ifrån. Hyrbilen ska trots allt tillbaka efter tre dygn. Naturligtvis inte möjligt pga avstånd och tid att fixa bilen. Låter troligen bitter...och det är jag. Detta har kostat mig 1 1/2 veckas förstörd semester samt en jäkla massa utgifter på hyrbil och bränsle...
Ingen rolig historia detta. Fy fan!

Re: Bilen stannade...la av på motorvägen

23
Sportage 2.0 CRDi AWD 2014.
Har haft liknande problem då jag körde på småvägar/kostigar i några mil. Bilen hade då gått ca 5000 mil. Stängde av och startade om några gånger så funka allt igen.
Verkstaden påstod att problemen kommer från att jag bara tankade några få liter på en mindre mack för att komma till min ordinarie Cirkel K.
Tyvärr har det hänt en gång till efter samma princip vid ca 7000 mil, men förhoppningsvis har verkstaden rätt och jag passar mig för diesel från småmackar ute i obygden.
Sportage AWD Special Edition 2,0 CRDi 184hk Automat

Re: Bilen stannade...la av på motorvägen

24
waspman skrev:Jaha...verkstaden har tid att felsöka v32! Helt ohållbart naturligtvis. Givetvis förstår jag verkstadens situation då det är semestertider, så det är inte så mycket de kan göra åt saken. Måste dock ha bilen. Har varken ork eller lust mer. Nu måste jag ändå upp och lämna hyrbilen och hyra igen. En saftig kostnad, även om man bara betalar 25% av kostnaden. Det kostar mig en massa tid och helt förstörd semester med att köra fram o tillbaka. Låter jag bitter...ja det är nog för att jag är det. Vet inte vad jag ska göra längre.
Med så många bilar dom producerar så vore det konstigt om inte några bilar har nått fel! Känner 2 st Volvo V70 ägare här i Stockholm som har liknande problem, stannar plötsligt och startar inte ens. På verkstan har dom stått många gånger nu enligt dom!
Skriv svar

Återgå till "Problem"