Annons

Re: Lite småstrul med min GT-line, fler som har?

11
Hej alla igen nu är det ca 4 veckor sedan bilen blev inlämnad till verkstad för låg oljenivå lampan börjat lysa och dom har fortfarande inte lyckas åtgärda felet. Tycker det är så tråkigt att det skall ta så lång tid har börjat sakna bilen men känns som detta kommer bli en lång historia tyvär. Har någon något tips vad man kan eller skall göra när man väntat så länge skulle vara till stor hjälp och tacksamhet för det tack på förhand mvh
Annons

Re: Lite småstrul med min GT-line, fler som har?

13
2016-02-15 köptes den.
2016-10-15 broms gnissel vibrerande sätten aggressiv växellåda.endast bromsar blev tillfälligt åtgärdade dom blev tvungna att vänta på kia för råd enda till mars 2017 .

2017-03-02 låg oljenivå lampan börjar lysa och blir inlämnad detta datum fel åtgärdat 2017-03-09 får tillbaka bilen men bara endag senare tänds lampan igen och sedan 2017-03-14 är bilen fast på verkstan tills nu med dålig uppdatering har ringt men kia gör tydligen alla möjliga tester på bilen . Vet ej hur man skall gå Tillväga men skulle vara tacksam för alla råd och tips tack så länge Mvh

Re: Lite småstrul med min GT-line, fler som har?

16
Torgskräck skrev:Har du några extra utgifter för att du inte kan ha din egen bil? Har du gratis lånebil som motsvarar din vad gäller utrustning osv ?
Begär ersättning av verkstaden annars för att du trots allt betalar för din bil men ej kan bruka den.
Är inne på min tredje Kia sedan 2008. Jag har aldrig fått någon ersättning någon gång p.g.a. garantiåtgärder/verkstadstid. Längsta sammanhängande verkstadstid var tre veckor för omlack på min första Kia.

Så lycka till isf. värt ett försök, kanske.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Lite småstrul med min GT-line, fler som har?

17
Hej tack för alla svar har sagt att dom borde ersätta mig för något som jag inte kan använda men dom säger så gör inte vi som verkstad och heller inte kia. Men efter andra gången den blev inlämnad fick jag en opel corsa som lånebil mabi men han gnällde då att dom hade en egen kia picanto jag sa till att jag vill inte ha en manuell picanto så har kvar corsan tackar men verkar som det är omöjligt att få något. Har aldrig blivit bemött såhär förut heller men dom måste gå igenom bilens alla parametrar enligt kia teknisk support detta kan inte ta över 10 dagar och göra för låg oljenivå lampan lyser ha en bra dag alla mvh

Re: Lite småstrul med min GT-line, fler som har?

19
Hej alla igen förlåt om man är jobbig men tycker det är orimligt att man från 14 onde mars gör olika parameter tester osv och än inte kommit fram till felet med lågolje nivå lampan det är 2a gången som dom gör försök att fixa detta saknar bilen samtidigt som man blir arg skall det ta så lång tid för en bil som är 1 år gammal mitt förtroende för kia börjar bli skadat är tacksam för alla svar mvh
Skriv svar

Återgå till "Problem"