Annons

Någon mer som ska till Essen Motorshow i slutet på november?

1
Bokade igår flyg Växjö-Weeze 28/11-2/12 och ska bo på Gasthaus i Essen, tre busshållplatser från mässområdet.
Denna motorutställning är en av Europas större och håller på en hel vecka. Själv tänkte jag köpa biljett för tre dagar som blir ung 600 kr. Flyget + boende 2100 kr måltider tillkommer.

Mässan 2011 http://www.essen-motorshow.de/?lang=en
Bilder från mässan 2010: http://www.worldcarfans.com/21012022986 ... 010/photos (gröna pilar bläddrar, blå pil bildspel)

Någon här som besökt mässan och kan tipsa om lite praktiskt?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Någon mer som ska till Essen Motorshow i slutet på november?

2
Shit det låter helt underbart, du får se till att ta mycket kort och dela med dig av... =)
Önskar jag själv kunde åka dit vid det datumet, känns som man skall ta och börja planera för nästa år istället,
har själv bara erfarenhet utav motormässan och mc-mässan när det har varit i GBG, och självklart
Elmia, och det är ju inte i närheten utav detta :)

Sry om jag svävade ut till lite OT, blev bara lite exalterad :D
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Någon mer som ska till Essen Motorshow i slutet på november?

3
Åker på Elmiautställningen och Vallåkraträffen i stort sett varje år. Är med i motorklubben som arrangerar EDPS Emmaboda och Action meet på Mantorp park i Mantorp ihop med tidningen Bilsport så där blir det med vart år.

Tänkte jag skulle testa något större i år. Den i Essen ska visst vara störst i Europa gällande "tuning cars" alltså tävlingsbilar och ombyggda fordon, typ de på Elmia fast då motsvarande bilar i Tyskland.

Tror den kallas för "Europas svar på SEMA". Det finns 110 000 m2 utställningshallar, verkar ganska stort iaf. :)

Ta semester en vecka? :) SAS flyger billigt dit med, själv tog jag Ryan air så har man bara 6 mil till flygplatsen...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Ordet är fritt"