Annons

Varningssignal för fartkamera.

1
Den här frågan har varit uppe tidigare, men jag hittar inte den nu.
Det gäller som sagt varningssignalen för fartkameror.
Ljudvolymen är ju så låg att den inte är hörbar.
Har laddat in senaste mjukvaran (221223), men jag hade samma på förra versionen.
Kamerorna finns med på kartan, men inget ljud.
Nån som har en lösning på detta? Har sökt i inställningar, men hittar inget sätt att höja volymen.
Niro PHEV my 20.
Annons

Re: Varningssignal för fartkamera.

2
Jag minns att jag för länge sedan (kanske två mjukvaruuppdateringar sedan) fick samma problem som du, fast tvärtom.
Plötsligt efter en service så spelades varnings-plingen med irriterande hög volym.

Jag minns tyvärr inte hur jag gjorde för att minska volymen, men jag har gjort det.
Mina gissningar på vad jag gjorde:
* jag kanske vred på volymreglaget just när varnings-plingen spelas upp
* jag kanske hittade nåt ställe under inställningarna för att justera System-volymen (inte Media-volymen) - android har ju olika volymer för olika saker...

Re: Varningssignal för fartkamera.

3
elof skrev: 21 apr 2023, 23:11 Jag minns att jag för länge sedan (kanske två mjukvaruuppdateringar sedan) fick samma problem som du, fast tvärtom.
Plötsligt efter en service så spelades varnings-plingen med irriterande hög volym.

Jag minns tyvärr inte hur jag gjorde för att minska volymen, men jag har gjort det.
Mina gissningar på vad jag gjorde:
* jag kanske vred på volymreglaget just när varnings-plingen spelas upp
* jag kanske hittade nåt ställe under inställningarna för att justera System-volymen (inte Media-volymen) - android har ju olika volymer för olika saker...
Jodå, volymreglaget har jag testat, men ingen skillnad.
Och några inställningar för ljudet hittar jag inte, varken i bilen eller appen.
Det fungerade bra 1,5 år, men sedan, efter en uppdatering (på verkstad), har det varit tyst som i graven.
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"