Annons

Dieselvärmare

1
Hur många är det här som har dieselvärmare på sin Ceed?
Hur tycker ni den funkar? Värmer den bra? Nöjd med appen/abonnemanget?


För mig funkar den väldigt dåligt. :/ För det första så är appen/abonnemanget under all kritik. Den funkar ibland och ibland inte så det är ett lotteri om den gått när man kommer ut på morgonen. (tack Eberspächer Tyskland)
När den väl funkar så värmer den dåligt. Den går på defroster med full värme å fläkt i 30min och orkar inte ens få helt rent på framrutan när det är -15.
Som tur är så har jag 50min till jobbet så batteriet hinner ladda i alla fall. Men tycker det är under all kritik att en Kia verkstad eller Kia Sverige kan sälja något som funkar så dåligt.

Min undran är om någon lyckats komma runt abonnemanget? Borde det inte sitta ett simkort någonstans som man kanske kan byta ut?
Har hittat vart själva modulen sitter men hittar inget sim.

Någon som kan hjälpa mig med en lösning så man slipper vara beroende av Eberspächer i Tyskland.

Modellen är en Hydronic D-4WSC
Top-notch Сasual Dating
Annons

Re: Dieselvärmare

2
KIA rekommender inte bränsledrivna värmare.
De flesta KIA-verkstäder vägrar montera sådana, dels pga fuktionalitet hos värmaren och dels för ingrepp i bilens elsystem (yttre åverkan - kan bli strul med ev. framtida garantiärende)
Därför finns det heller inte som originaltillbehör, utan endast eftermarknadsaktörer som installerar dessa.

Endast elektrisk blockvärmare/kylvätskevärmare och kupefläkt rekommenderas.

Re: Dieselvärmare

3
SorentoUM skrev:KIA rekommender inte bränsledrivna värmare.
De flesta KIA-verkstäder vägrar montera sådana, dels pga fuktionalitet hos värmaren och dels för ingrepp i bilens elsystem (yttre åverkan - kan bli strul med ev. framtida garantiärende)
Därför finns det heller inte som originaltillbehör, utan endast eftermarknadsaktörer som installerar dessa.

Endast elektrisk blockvärmare/kylvätskevärmare och kupefläkt rekommenderas.

Konstigt då att det fanns som tillval när jag köpte den ny januari 2018. Dock som eftermonterad men som tillval. Sämsta tillvalet i alla fall med abonnemang. Gick dock inte välja annat heller. Men då visste man ju tyvärr inte d man vet nu :/
Top-notch Сasual Dating
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"