Annons

Dråpligt/irriterande problem efter laddningsproblem med CEED SW PHEV -20

1
Igår vägrade min bil (ca: 300 mil) att ta emot laddning. Provade olika laddare. Efter kontakt med verkstaden (och misslyckad lösning efter tips) har jag fått tid om en vecka. Lite irriterad tänkte jag att: Ok det blir ett sätt att kolla vad bilen drar vid enbart bensindrift. Åkte till macken för att fylla tanken. Döm om min förvåning när det inte gick att få upp tankluckan! Ingen el, ingen bensin! Efter ca: 10 minuters strulande med luckan fick jag upp den - frusen. Här kommer den verkliga irritationen när jag sedan läser instruktionsboken. Ett tydligen välkänt problem: - .. flytta bilen till en varm plats och låt isen smälta! I st.f. att göra om konstruktionen beskriver man ett sätt att komma förbi konstruktionsfelet. Har aldrig haft problem med tidigare bilar.
Annons

Re: Dråpligt/irriterande problem efter laddningsproblem med CEED SW PHEV -20

2
Masen skrev:Igår vägrade min bil (ca: 300 mil) att ta emot laddning. Provade olika laddare. Efter kontakt med verkstaden (och misslyckad lösning efter tips) har jag fått tid om en vecka. Lite irriterad tänkte jag att: Ok det blir ett sätt att kolla vad bilen drar vid enbart bensindrift. Åkte till macken för att fylla tanken. Döm om min förvåning när det inte gick att få upp tankluckan! Ingen el, ingen bensin! Efter ca: 10 minuters strulande med luckan fick jag upp den - frusen. Här kommer den verkliga irritationen när jag sedan läser instruktionsboken. Ett tydligen välkänt problem: - .. flytta bilen till en varm plats och låt isen smälta! I st.f. att göra om konstruktionen beskriver man ett sätt att komma förbi konstruktionsfelet. Har aldrig haft problem med tidigare bilar.
Kia :thumbup:
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"