Körläge vid längre sträckor
Postat: 09 jul 2019, 18:39
Någon som har kommit fram till vad som är bästa körläge när det gäller förbrukning vid längre sträckor?
Jag tänker om det är bäst att köra i EV-läge tills batteriet är slut om man ska köra en sträcka där man vet att batteriet inte kommer räcka, för att sedan köra i HEV-läge slutdelen av sträckan.
Eller om man ska köra HEV-läge hela sträckan och låta bilen sköta allt?
Jag tror inte att jag testat att starta i HEV-läge med fulladdat batteri, utan jag har alltid startat i EV-läge.
Jag tänker om det är bäst att köra i EV-läge tills batteriet är slut om man ska köra en sträcka där man vet att batteriet inte kommer räcka, för att sedan köra i HEV-läge slutdelen av sträckan.
Eller om man ska köra HEV-läge hela sträckan och låta bilen sköta allt?
Jag tror inte att jag testat att starta i HEV-läge med fulladdat batteri, utan jag har alltid startat i EV-läge.