Borde inte e-Niro få en egen tråd?
Postat: 19 dec 2018, 17:41
Försöker få igenom en full utrustad e-Niro som ny förmånsbil, det är en spännande lösning som Kia och Hyundai har kommit med nu, super intressant även för oss som kör längre sträckor.
Blir ett helt nytt sätt att tänka, bättre planering men framför allt ett stopp mitt på dagen där man måste gå ur bilen för att fylla på bränsle under längre tid än någon minut, för mig är detta bara positivt, sitta ner och äta i lugn och ro, svara på mejl, ta sig tiden att ladda upp för andra halvan av arbetsdagen och inte minst noll i co2 utsläpp mot 12 - 15 ton per år idag.
Har försökt läsa på hur man praktiskt skall gå till väga för att redovisa tjänstemil kontra privatmil, om jag förstått saken rätt så är det enklast om jag står för samtliga drivmedels utlägg och sedan tar ut 9,50:-/mil i skattefri ersättning för mina tjänstemil, när eller om jag får grönt ljus att köra på denna kommer jag att beställa ladd stolpe hemma direkt.
Någon som har erfarenhet av elbil som förmånsbil som kan komma med tips och trix?
Blir ett helt nytt sätt att tänka, bättre planering men framför allt ett stopp mitt på dagen där man måste gå ur bilen för att fylla på bränsle under längre tid än någon minut, för mig är detta bara positivt, sitta ner och äta i lugn och ro, svara på mejl, ta sig tiden att ladda upp för andra halvan av arbetsdagen och inte minst noll i co2 utsläpp mot 12 - 15 ton per år idag.
Har försökt läsa på hur man praktiskt skall gå till väga för att redovisa tjänstemil kontra privatmil, om jag förstått saken rätt så är det enklast om jag står för samtliga drivmedels utlägg och sedan tar ut 9,50:-/mil i skattefri ersättning för mina tjänstemil, när eller om jag får grönt ljus att köra på denna kommer jag att beställa ladd stolpe hemma direkt.
Någon som har erfarenhet av elbil som förmånsbil som kan komma med tips och trix?