Annons
Annons

Re: Försäkring Ceed

2
Kommer inte ihåg exakta siffror men för halvförsäkring med stor bilextra och upp till 2000 mil så betalar jag ca 2800 +- någon hundring. Detta gäller helår.

Detta är på Kia försäkring, de var de som bjöd lägst.

De bjöd först lika med LF, men när jag sa det till dem så sänkte de lite till så jag skulle ta dem istället.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: Försäkring Ceed

3
Jag har nu en kia prova på försäkring och betalar 115:-/Månad för den, Halvförsäkring.
Mvh
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Försäkring Ceed

4
Fick ett erbjudande från Kia försäkring idag (har testat prova på försäkring nu). Erbjudandet ligger på 2046 kr per halvår (halvf+stor bilextra). Låter dyrt i mina öron. Kollade upp vad Länsförsäkringar tar. De erbjuder 2502 kr per år för en halvförsäkring. Det får bli den.

Re: Försäkring Ceed

5
Välkommen "snoka17".

Det var en rejäl skillnad på priset där.
Jag har länsförsäkringar på övriga försäkringar och ser fram emot när prova på försäkringen gått ut vad LF kommer ta för att försäkra min bil. Har docj till Juli kvar med min prova på försäkring. Så jag återkommer då ;)

Mvh _Morgan_

Edit:
Räknar jag på lf:s hemsida ska det kosta mig 3 518 kr att ha halvförsäkring på min bil där.. :?
Nåväl kanske blir lite billigare framöver ;)
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Försäkring Ceed

6
när jag skulle teckna ny försäkring efter 6mån (fick kia förs.i bilköpet) kia förs.erbjöd 1års halvförs.för 3.778 kr.kontaktade länsförsäkringar 2.741 kr. folksam 2.438 kr.det blev folksam.det var i november 2010.om man jämför mellan bolagen är dom i stort sätt identiskt lika.

Re: Försäkring Ceed

7
[quote="leber"]när jag skulle teckna ny försäkring efter 6mån (fick kia förs.i bilköpet) kia förs.erbjöd 1års halvförs.för 3.778 kr.kontaktade länsförsäkringar 2.741 kr. folksam 2.438 kr.det blev folksam.det var i november 2010.om man jämför mellan bolagen är halvförsäkringen i stort sätt identiskt lika,

Re: Försäkring Ceed

8
På Kia's egen hemsida står följande angående nybilsgarantin:
--
Nedan följer några exempel på vad nybilsgarantin innebär:

* gäller från fabriken och följer med bilen oavsett ägarbyten, det är alltså ingen försäkring som du betalar extra för
* ger dig lägre försäkringskostnader och ett bättre andrahandsvärde
--

Jag har börjat fundera på hur nybilsgarantin kan ge lägre försäkringskostnad. Vagnskadegarantin ger halvförsäkring i tre år men efter detta så är det ju ytterliggare nybilsgaranti i 4 år. Har varit i kontakt med flertalet försäkringsbolag och ingen av dessa, inkl Kia försäkring, ger lägre försäkringskostnad för detta. Har någon här lyckats hitta ett försäkringsbolag som ger lägre försäkringskostnad utifrån nybilsgarantin?

Re: Försäkring Ceed

9
Efter nybilsgarantin på 3 år så höjdes min försäkring rejält!
Har Kias egen bilförsäkring.
Betalade ca 4500/år med nybilsgarantin vilket jag tycker var ganska saftigt det med,
men nu betalar jag 1100/mån!!
Ska börja ringa runt snart eftersom brytdatumet snart är här!!
Tack & Lov!

Re: Försäkring Ceed

10
Jag förstår inte varför Kia är så dyr på sin försäkring, man får negativa tankar om Kia, min halvförsäkring är 500 billigare om året i LF.
Verkar som de inte gjort sitt bästa för sina kunder utan kanske tjänar en slant på varje försäkring.
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"