Annons

En tabbe?

1
Min kära hustru och jag har köp en KIA Cee´d SW 1.6 CRDi ECO Komfort, läste alla trådar om KIA här på forumet om alla problem som verkar vara med KIA Cee´d så undrar man om det inte var ett dåligt köp.
Hade tidigare KIA Sportage 05 bensin som gått 7000 mil utan problem.
Annons

Re: En tabbe?

3
Grattis! Håller med Anders. Verkar helt klart som om alla barnsjukdomar är borta med älvorna. Enda jag hört om de nya modellerna är fukt i strålkastarhuset för några.
Anders skrev:Grattis till nya bilen.
Nej det var säkert inget dåligt köp, jag vet flera som kör helt felfria Cee'd.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: En tabbe?

4
Det som skrivs i detta och liknande forum är ofta fokuserade på problem. De som är nöjda eller mindre bilintresserade syns nog inte ens här.

Jag är jättenöjd med min pro_ceed så här långt. Mitt gnäll gäller blåtanden som är ett skämt, samt att det är bökigt att byta lampor i strålkastarhusen.

Senare kommer jag säkert att gnälla över servicekostnader... ;)
BMW 520d (2013)
Kia Pro_ceed 1.6 CRDi (2010)

Re: En tabbe?

5
pope skrev:Min kära hustru och jag har köp en KIA Cee´d SW 1.6 CRDi ECO Komfort, läste alla trådar om KIA här på forumet om alla problem som verkar vara med KIA Cee´d så undrar man om det inte var ett dåligt köp.
Hade tidigare KIA Sportage 05 bensin som gått 7000 mil utan problem.
Detta får du alltid ha i åtanke när du läser om produkter på internet. De allra flesta svensson-konsumenterna bemödar sig inte att skriva på internet, och de som bemödar sig gör det oftast för att klaga.

Min första Cee'd var jag till största delen mycket nöjd med, men visst fanns det saker som kunde varit betydligt bättre. Man får ha i åtanke att jag för den bilen betalade 154 900 kr, fullutrustad och med 4 vinterdäck på alufälg! En liknande bil, en Opel Corsa, med samma utrustning fast en motor på 1,3l och 75 hkr istället för 2,0l och 140 kostade drygt 40 tusen kronor extra!

Jag köpte KIA igen, svårslagen kombination av pris och prestanda! Sen finns ju detta gosiga forum :)
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: En tabbe?

6
Samma här mycket nöjd än så länge.
Mer bil för pengarna är svårt att hitta.
Är inte på forumet för att jag är missnöjd.
Tycker det är ett mycket bra forum där man kan få tips och ideer
och givetvis fixa dom småfel och problem som uppstår.

Re: En tabbe?

8
Min ProCeed har bara rullat 1000 mil ännu. Inget som hellst att klaga på utan är supernöjd.

Frugans Ceed diesel -09 har nu rullat 3000 mil helt bekymersfritt. Finns inte det minsta att
anmärka på. Men visst kan något gå sönder på alla bilar...då är 7 års garanti en trygghet :D
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

Re: En tabbe?

9
Min har nu gått ca 450 mil och jag har inget alls att anmärka på.
Är grymt nöjd med den bilen.

Citerar: Rasmussen "jag kör med ett leende på läpparna"
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: En tabbe?

10
Som en av forumets "gnällspikar" måste jag ändå säga att vi totalt sett är nöjda med vår Ceed sw. Snygg prisvärd bil med bra och praktiska egenskaper. Troligtvis blir det Kia igen :-) Kanske redan imorgon....
Skriv svar

Återgå till "Problem"