Annons

Re: service första gången

21
tiger skrev:2400kr i Skövde!? det var fanimej billigt, får ta och spara det i minnet
i framtiden då mina päron har sin lilla favoritstuga i närheten =)
2 flugor i en smäll :)
Här har jag inte kollat upp än då jag tog servicepaketet genom hedin, men det
verkar ligga runt 3500kr
Detta var 2009, så priserna kan ju ha ändrat sig. Minns att jag ringde runt och att de var billigast. I Örebro ville firmorna ha runt 2800 kr, och i Falköping ville de ha 2600.

Andraservicen kostade 3800 kr i Skövde.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
Annons

Re: service första gången

25
kalle2345 skrev:Jag har blivit tippsad om Unicar i Kungälv
Bultgatan 20. Jag vet inget om dem
har inte servat ännu.
Skriv gärna igen om du anlitar dem om de var bra.
Försökte ringa dom 3 gånger men fick inget svar, ska ta och kolla med dom imorgon igen.

Re: service första gången

26
Jag har en fråga till. Har läst runt lite ang service på KIA, måste den göras på en auktoriserad KIA Verkstad eller kan man tex ta Mekonomen och behålla sin garanti?

Läste något att det är en EU regel att man inte får låsa en bil till vissa auktoriserade verkstäder för att garantin ska gälla, utan bara att det ska vara fackmannamässigt gjort.

Re: service första gången

27
Axan skrev:Jag har en fråga till. Har läst runt lite ang service på KIA, måste den göras på en auktoriserad KIA Verkstad eller kan man tex ta Mekonomen och behålla sin garanti?

Läste något att det är en EU regel att man inte får låsa en bil till vissa auktoriserade verkstäder för att garantin ska gälla, utan bara att det ska vara fackmannamässigt gjort.
Vad jag har förstått så är det så du säger, dock skall man tänka på
att man skall använda sig utav Kia originaldelar.
Rätta mig någon om jag har fel ;)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"