Annons

Foliera huven?

1
Har en brunmetallic (sand track) Ceed -15 med panoramatak. Det taket ser ju svart ut och toningen på bakrutan förlänger det svarta. Vad tror ni, rent estetiskt, om att foliera huven svart? Blank eller matt isf?


Någon som redan gjort det?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

2
Rent estetiskt gillar jag idén. Även om jag finner det snyggare när det är kontrasterande färger :)

Givetvis ska det vara blankt precis som taket och bakrutan i så fall. Annars blir det ingen förlängning av tak/bakruta.

Blir det av får du visa upp.
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14

Re: Foliera huven?

3
Gillar att taket är svart pga panoramataket men att foliera huven är BIG NO NO :)
Folierade huvar påminner mig om alla bönder här i stan som vill hotta upp sin 240 :D

Behåll den som den är, vill du ge bilen ett litet lyft så skulle jag försöka få tag på en uppsättning business-fälgar. Tycker Ceed SW blir en helt annan bil med dem fälgarna.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Re: Foliera huven?

4
hnkl skrev:Gillar att taket är svart pga panoramataket men att foliera huven är BIG NO NO :)
Folierade huvar påminner mig om alla bönder här i stan som vill hotta upp sin 240 :D

Behåll den som den är, vill du ge bilen ett litet lyft så skulle jag försöka få tag på en uppsättning business-fälgar. Tycker Ceed SW blir en helt annan bil med dem fälgarna.
Hiitar inte fälgen om det inte är den på bilden du menar? Blir iofs för mycket med tanke på att en uppsättning 17" originalfälgar kostar runt 8000kr + däck, svindyrt. Dessutom är de uta<n däckstrycksövervakning, det kostar väl extra det med. :)
Så jag gissar på 12 000kr för lm-fälg inkl bra däck. Det fick jag iaf ge för Kias original vinterhjul.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Foliera huven?

5
Ronnie skrev:
hnkl skrev:Gillar att taket är svart pga panoramataket men att foliera huven är BIG NO NO :)
Folierade huvar påminner mig om alla bönder här i stan som vill hotta upp sin 240 :D

Behåll den som den är, vill du ge bilen ett litet lyft så skulle jag försöka få tag på en uppsättning business-fälgar. Tycker Ceed SW blir en helt annan bil med dem fälgarna.
Hiitar inte fälgen om det inte är den på bilden du menar? Blir iofs för mycket med tanke på att en uppsättning 17" originalfälgar kostar runt 8000kr + däck, svindyrt. Dessutom är de uta<n däckstrycksövervakning, det kostar väl extra det med. :)
Så jag gissar på 12 000kr för lm-fälg inkl bra däck. Det fick jag iaf ge för Kias original vinterhjul.
Jo precis, så fort man letar original så drar priset iväg tyvärr. Du kan hålla utkik på bildelsbasen. Köpte min vinteruppsättning 17" businessfälgar där för 4800kr i bra skick. Ibland har man tur.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"