Annons

bilförsäkring

1
kia fösäkringen går ut 21 nov.fått nytt förslag ,summa för ett år, 3.778 .länsförsäkrinar i bergslagen ringde upp mej ock räknade fram en helårspremie på 2.741 en skillnad på 1037 kronor.uträknat på 2000 tusen mil per år, jag trodde trodde att kia försäkring var billigast men så är ej fallet.
Annons

Re: bilförsäkring

2
Jag är 20år och står på min Cee'd själv, testade på 6månader försäkringen och fick en förlängning för två månader sen på ca 6900kr Halvår för en Halvförsäkring uträknad för 1500-2000mil ringde och frågade dem om detta verkade rimligt i deras ögon fick ett otrevligt svar tillbaka att det är bara att skita i att betala och teckna hos någon sämre....Har L-F i hemförsäkring så tog kontakt med dem och efter lite rabatt räkning så fick jag ett helårs pris på 7800kr Halvförsäkring för 2000-2500mil körsträcka.....Gissa om jag bytade ?
Ceed SW Hedin edition 1.6 CRDI - 2010

Re: bilförsäkring

4
Jag har trekonor (Folksam bolag) 160:- i månaden = 1920:- 2000 mil, med plus försäkring.
Trekronor är det enda bolaget jag hittat som har en lägre självrisk om man är vållande vid skada 2500:- inkl. moms, när man har vagnskadegaranti de 3 första åren (ny bil). De andra jag kollade hade 5000:- + moms i självrisk, förutom vid djurkollision.

Re: bilförsäkring

6
Har även tilläggsförsäkring MER som inkluderar hyrbilstillägg samt självriskreduceringar vid djurkollision och skadegörelse. Tillkommer 665 kr per år vilket ger en totalsumma på 4054
Peter skrev:Har Länsförsäkringar: Halvförsäkring, 3389 kr per år, fast då bor jag ju iofs i Stockholm. Dock med högsta bonus (20 skadefria år).
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"