Annons

Min bil är tydligen grön....

1
Hur färgblinda är de? Min bil har en metalliclack i en brun variant som kallas "sand track"
I bilregistret står bl.a. denna rad:

Färg: GRÖN Fordonsslag: PB

Sand track
Bild
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Min bil är tydligen grön....

8
Raymond skrev:Jag tittade på en visningsbil i Mölndal som var sandtrack. Sökte på den i bilregistret och den kom upp som grön.
Så tydligen finns det fler som fått den missen om det inte var den du köpte
Min bil kommer från Hedins i Göteborgstrakten, såld av Hedins i Ljungby.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

9
Det är nog ett sand track problem vid förregistreringen från kia eller bilregistret. Min kompis köpte också en ceed för någon månad sen och trodde han köpte en brun bil. En sen kväll före han fick bilen, fick jag ett sms där han förskräckt frågade om han kanske blivit färgblind, för han hade bestämt för sig att bilen var brun.
Det här med viken färg som står på regbeviset kunde bilprovningen ändra förut vid kontrollbesiktning, men vet inte hur det är nu. Troligtvis kan det räcka med mail till bilregistret om man vill ha rätt färg i regbeviset
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI 2015 SPECIAL EDITION
Dark Gun Metallic

10
Har också en Kia Ceed 1.6crdi SW Komfort Special Edition-2015 i Sandtrack metallic..
På regbeviset står det färg grön. Blev lite fundersam så jag kollade noga i bra dagsljus, och jag tycker det ser ut som lacken innehåller brunt grönt och lite grått.
Kanske därför den kallas grön?
Kia Cee'd SW 2015 crdi 1.6 SE Sand track metallic