Annons
Annons

Re: artikel i vi bilägare

2
leber skrev:fick tidningen idag med posten,två helsidor ang.designmissen som förorsakar blästringsskador
Du får gärna skriva lite utförligare för oss som inte har tidningen. Vi måste ju vänta tills på tisdag. Vad var kontentan och hade de någon lösning på problemet?
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: artikel i vi bilägare

3
det kommer att monteras nya större stänkskydd på samtliga sålda bilar ca 19.000 sålda .nyanlänada bilar kommer att monteras med de större skydden i frihamnen.skadade bilar kommer att åtgärdas.heder åt lennart sekander i göteborg som startade detta ämnne på kiacarclub.

Re: artikel i vi bilägare

4
Du menar att bilarna kommer återkallas? Bra jobbat i så fall. Bortsett från blästringsskador så sprutar det ju skit över hela dörrarna vid dåligt väder.

Någon mer som lämnat in sin för byte av bromsspole (eller vad det nu var?).

Har fortfarande inte fått svar på mina rostskador (fotades och rapporterades av verkstad i Maj).

Peter
leber skrev:det kommer att monteras nya större stänkskydd på samtliga sålda bilar ca 19.000 sålda .nyanlänada bilar kommer att monteras med de större skydden i frihamnen.skadade bilar kommer att åtgärdas.heder åt lennart sekander i göteborg som startade detta ämnne på kiacarclub.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: artikel i vi bilägare

6
Och så här säger Kindwalls:
Tyvärr så har inte vi fått klartecken från Kia än så du måste tyvärr avvakta besked.
Jag gissar att Kia kommer skicka ut meddelande till alla berörda Ceéd ägare med exakt information om åtgärder.
Än finns det heller inget nytt stänkskydd tillgängligt.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: artikel i vi bilägare

8
Efter mycket tjat och genom att vara mycket ihärdig i mitt mailande så lyckades jag få följande svar av Kia Sverige via mail:
Hej,

Vi håller just nu på att utprova några prototyper.

Vi kan inte exakt förutse när stänkskydden finns hos Åf, med stor sannolikhet någon gång under hösten.

Mvh

Gunnar Persson
KMSw
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Återgå till "Generella diskussioner"