Annons

Bromsljuset spricker och går sönder känt fel!

1
Vårt bromsljus som sitter högst upp på bakluckan har gått sönder, fick idag reda på att det är ett känt fel och att det byts ut på garantin.

Vet inte om det uppmärksammats tidigare, hittade ingen tråd om detta när jag sökte i forumet.

Vanligast är enligt uppgift att det blir ett litet hål eller sprickor vid färstskruvarna, dock kan det som i vårt fall gå lite mer sönder.

Jag har kliat mig i huvudet både två och tre gånger eftersom jag inte riktigt förstått hur det i hela friden kunnat gå sönder, men nu vet jag...

Killen på Hedin bil i Mölndal som tittade på vår bil tidigare hade inte sett det tidigare, tänk att det kan skilja så mycket i kunskap mellan olika verkstäder!

Mvh
jjonte
Annons

Re: Bromsljuset spricker och går sönder känt fel!

8
Ljusdimmern som justerar instrumentbelysningen på min bil har gått sönder. Enligt Bilmetro i Gävle kan det ta allt mellan 1 vecka och 6 månader att få hem en ny. När jag frågade var dom beställde den i från fick jag till svar, från lagret i Jönköping????? MEN HALLÅ???? Är det möjligt!!!!

Förresten så kostar denna lilla mannick 500 kr sen är det väl 500 kr för att byta den. Som hittat.
Kia cee´d SW 1.6 CRDi ECCO 2010

Re: Bromsljuset spricker och går sönder känt fel!

9
Hasse skrev:Ljusdimmern som justerar instrumentbelysningen på min bil har gått sönder. Enligt Bilmetro i Gävle kan det ta allt mellan 1 vecka och 6 månader att få hem en ny. När jag frågade var dom beställde den i från fick jag till svar, från lagret i Jönköping????? MEN HALLÅ???? Är det möjligt!!!!

Förresten så kostar denna lilla mannick 500 kr sen är det väl 500 kr för att byta den. Som hittat.
Men det borde väl inte du behöva betala, måste väl omfattas av garantin. Eller säger KIA att ljusdimmern inte omfattas av garantin?
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Bromsljuset spricker och går sönder känt fel!

10
Backis skrev:
Hasse skrev:Ljusdimmern som justerar instrumentbelysningen på min bil har gått sönder. Enligt Bilmetro i Gävle kan det ta allt mellan 1 vecka och 6 månader att få hem en ny. När jag frågade var dom beställde den i från fick jag till svar, från lagret i Jönköping????? MEN HALLÅ???? Är det möjligt!!!!

Förresten så kostar denna lilla mannick 500 kr sen är det väl 500 kr för att byta den. Som hittat.
Men det borde väl inte du behöva betala, måste väl omfattas av garantin. Eller säger KIA att ljusdimmern inte omfattas av garantin?
Mja, det är nog jag som har klantat mig när jag satte fast värmefläkten i kupén tror jag. I alla fall så säger dom så. Skruvade uppenbarligen fast den i en kabelhärva och skadade något som har gjort att dimmern slutade fungera. Fan trot, men så är det.
Kia cee´d SW 1.6 CRDi ECCO 2010
Skriv svar

Återgå till "Problem"